recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs antenne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs antenne
    Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:35
Hej 
Måske et dumt spørgsmål Ouch
Jeg bor i lejlighed og har kabel tv. Jeg vil gerne sætte flere fjernsyn op i div. rum. Kan jeg slippe for at trække antennekabel og få noget trådløst  ??

Mvh
@rnem
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:41

Det kan du som sådan godt. Har du You See.? Det kræver en Telefon eller en Tablet deres Film og TV App samt en Chromecast. Er det for besværligt, så træk kabler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7085
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:43
Der er flere løsninger.

1.Trådløs hdmi ?  Du har en TV tuner boks samt trådløs hdmi.

2. Panasonic TV eller optager som kan sende live signal til andre tv via wifi.

Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:53
Jeg har også et HDMI kabel som jeg bruger når jeg skal have noget fra pc'en over på Tv'et
Skal jeg så købe to enheder (HDMI+antenne ?)
Kan jeg få et link til hvad jeg skal bruge Smile
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:59
Ja det er You see
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:59

Et sæt Trådløs HDMI består af en sender og en modtager, om det er muligt at få en Sender med flere modtagere vides ikke. Senderen tilsluttes til f.eks en Recorder eller anden modtager (ikke et TV). Søg på Trådløs HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af @rnem @rnem skrev:

Jeg har også et HDMI kabel som jeg bruger når jeg skal have noget fra pc'en over på Tv'et
Skal jeg så købe to enheder (HDMI+antenne ?)
Kan jeg få et link til hvad jeg skal bruge Smile

link til en lille test
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 01:55
Hvis du ikke vil gå på kompromis med kvalitet eller have flere bokse og fjernbetjeninger, så er der ingen anden udvej end at trække et kabel.

Der findes ikke en løsning til forbrugere som giver dig mulighed for at benytte et standard tv med dvb-c i et andet rum uden antenneledning.
Så kommer man ud i at købe systemer af samme mærke som linkes sammen. Men når en af delene går i stykker er man ikke sikker på at næste system har samme funktion.

Der findes også trådløs hdmi, men her skal man styre en tv boks i et andet rum og det kan ofte ikke gøres med medfølgende tv fjernbetjening.
Ekstra bokse som man skal huske at slukke da de nok i standby strøm løber med 200 kr på et år.

Jeg ville bide i det sure æble og trække kabel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 07:30
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 08:32
Jeg siger tak for jeres information. Det var mere omfattende og besværligt end jeg havde håbet på. Jeg kigger på Cromecast og så bliver det nok desværre nye antenne ledninger Smile

Mvh
@rnem

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 09:09
Få trukket de antennekabler.

Måske ikke nemt,  men bedste løsning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu