Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ronnih
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
|
Emne: DVB-T over kabel? Sendt: 02-November-2006 kl. 16:14 |
Hej Guruer! I mon forsatte søgning efter den perfekte løsning vedrørende en HTPC Kunne jeg godt tænke mig og høre om nogen af jer ved dette:
Hvis man nu køber et tvkort, som er hybrid, altså både Analog plus digital til Jordantenne (DVB-T) (fx. haupauge HVR 1300) Kan man så modtage de danske "freview" kanaler DR. TV2 DR2 osv. Via sit kabel TV eller er man så tvungen til selv at have en antenne.
Altså dybest set er jeg interesseret i om TDC og Stofa gengiver signalerne til forbrugeren i DVB-T signalet ? Eller om de under alle omstændigheder kun sender i DVB-C
Det andet ville jo så sige at man kunne modtage sin normale stora pakke Analogt, men samtidigt have de vigtigste kanaler Digitalt.
mvh
Ronni
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 16:32 |
Stofa og TDC er kun DVB-C.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
ronnih
Bruger
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 19:33 |
Hej Igen! Ok. Måske er det så nogle af de små antenne selskaber rundt om i landet jeg har haft hørt om, som har valgt at videregive signalet.
Men hvad så med TDC er det ikke noget med at alle kan modtage dr1 og tv2 uden at have selector abbonement ? mvh Ronni
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 19:41 |
Hos TDC Kabel, hos Stofa samt andre udbydere skal det Digitale signal fra DR og TV2 kunne modtages uden omkostninger, andet end anskaffelse af brugbar modtager.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 20:20 |
Hvis du får en FireDTV(tror nok det er det som de hedder) kan du få de kanaler digitalt over kabeltv nettet uden antenne. Du vil endda ved at smide et selector kort i din HTPC kunne se dine krypterede kanaler. Meget lækker feature
|
 |
ronnih
Bruger
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 20:41 |
Hej igen alle sammen! tak for de mange svar.
Ok, som jeg kan forstå på jer alle sammen, er alle Kabel signaler i digital udgave altid DVB-C.
Kender godt til FireDTV + FloppyDTV, men her igen kun tale om REN dvb-C
Jeg ville gerne have muligheden for Kun at modtage de danske digitalt, men ud over dette så ellers de alm kanaler analogt, men sådan et kort findes desværre ikke endnu :-(, og slet ikke i dual.
Mvh
Ronni
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 21:02 |
Du ønsker en ordentlig løsning til en HTPC...
Det synes jeg er en digital løsning via DVB-C som foreslået af flere ovenfor.
Hvad skal du egentlig med analog? Noget at bruge det til?
Alle kanaler kan lige så godt modtages i den digitale kvalitet, for en beskeden merpris.
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
ronnih
Bruger
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 21:14 |
Hej AVH! Du har ret i at digital er det rigtige, Er selv enig!
Har skrevet en tråd herinde før om emnet digital modtagelse.
Jeg var bare lige kort interesseret i at høre omkring det med DVB-T som hybrid løsning, for netop derved at kunne gøre det som en Dual løsning forholdsvis billigt...
Mvh Ronni
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 02-November-2006 kl. 21:56 |
Hvad med en dual løsning, baseret på et ekstra DVB-C kort uden ci-interface/CAM-modul? Det kan modtage de ikke kodet danske kanaler...
Der er flere at vælge i mellem og de er ikke specielt dyre.
Bruger selv en tilsvarende løsning af samme grund som du nævner...
Det er dog til satellit (DVB-S/med ci-interface/Cam) kombineret med et DVB-T -tv-kort. I dette tilfælde er det technotrend budget Tv-kort. Begge kort bruger samme BDA-driver...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
ronnih
Bruger
|
Sendt: 03-November-2006 kl. 09:48 |
Hej igen! Ja du har fuldstændig ret, tror også at jeg ender med den løsning. Altså Semi Dual tuner.

Tror det bliver FloppyDTV kombineret med sådan et TechnoTrend kort. Kan du sige hvad forskellen på TT kort typer er?
Mvh
Ronni
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2006 kl. 11:33 |
Regner med du har du set denne side:
http://dvb.perch.dk/DVB.php
Mener at 1500 budget serien er mest relevant. (nyeste i denne serie). Der findes BDA-drivers til denne serie. Prisen på dette kort er den samme som et analogt TV-kort. Kortet kan evt. udbygges med ci-interface/CAM.
Hardware dekodning synes jeg ikke er relevant (prenium 2300 serie). Der kan lige så godt dekodes i software. Stiger kravet f.eks. HDTV i mpeg4 kan man udnytte grafik-kortet hardwareacc. (med den rette codecs).
|
|
 |
ronnih
Bruger
|
Sendt: 22-December-2006 kl. 07:57 |
Hej Igen!
Så fik jeg endeligt taget mig sammen til at bestille et Kort til HTPC'en.
Grundet at vores TDC kabel ikke længere ville lade os have prøveperioden med den store pakke (Det havde vi ellers haft i knap 5 mnd ) så er vi blevet degraderet til den lille pakke - hvor det eneste relevante er DR1 - DR2 - og TV2.
Og tanken slog os at vi burde opgradere, men indtil videre har vi faktisk ikke savnet de andere 35 kanaler, så vi forstætter lidt med den lille pakke.
Som der står tidligere i tråden så sender TDC DR1 + DR2 + TV2 som DVB-C ukodet. Med andre ord kan man altså modtage disse uden CI+CAM+Decoder kort.
Så overvejelserne gik egentligt på et technotrend kort eller et FloppyDTV (grundet fremtidssikring). Valget faldt således på FloppyDTV, således at hvis vi nu skulle komme til at savne de andre kanaler, så kan vi også modtage disse via Selector kort - senere. - og skulle vi komme til at mangle funktionen med at optage og se tv samtidigt ja så har jeg heldigvis en ledig plads i HFX mini kabinettet som kan bruges til en TT Budget DVB-C :-)
i min søgen faldt jeg over et andet kort med CI kaldet Twinhan Nogen herinde der kan sige nogle ord om dette??? Jeg valgte udelukkende FloppyDTV udfra den tanke at det var populært hvorfor der også sker noget på Driver Fronten mm.
Nå men ihvertfald God Jul til jer alle :-D
Mvh Ronni
|
 |