|
Tip til nye baghøjtalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:08 |
Hej Forum!
Jeg har et 5.1 surround setup hjemme med Dali Zensor1 front, Dali Zensor Vokal center samt Dali E9F sub. Dali Zensor serien blev valgt fordi det var den eneste center, der passede ind i mit nye reolsystem - ellers havde jeg nok valgt lidt dyrere. Som baghøjttalere har jeg et par gamle klassiske Jamo 160 surround (8 ohm, 50W, 80–20000hz). Af æstetiske årsager vil gerne skifte baghøjttalerne til noget "fladt og hvidt" i prisklassen 3.000 kroner (for to højttalere). Det skal være noget der passer ind i mit nuværende lydbillede - og må gerne give (lidt) bedre lyd end de eksisterende Jamo 160'ere. De kommer til at sidde placeret på bagvæg lige bag lytteposition - 75 cm oppe og 50 cm ude til siderne. Hvis ikke det var fordi de er i en HELT anden prisklasse end resten af systemet havde jeg straks valgt et par Dali Opticon. De mindre Dali'er (Fazon) synes jeg ikke er pæne - det må gerne være lidt firkantet. Visuelt kunne jeg forestille mig Cambridge Audio WS30 eller Jamo A500, men er det bedre end de eksisterende Jamo 160'ere? Nogen der vil give et godt tip? Redigeret af A.Morup - 29-Januar-2016 kl. 11:15 |
|
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-triangle-esprit-heyda-ez-b-stock-hvid-p-1626.html
yderst velspillende og flotte højttalere.. det eneste "minus" er at de spiller bedre end resten af dine højttalere, så du får lyst til at opgradere hele vejen rundt ![]() Redigeret af strecker - 29-Januar-2016 kl. 11:19 |
|
![]() |
|
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Hej Strecker!
Det er et rigtigt godt bud - tak! Men jeg vil gerne ned på en dybde på max. 10 cm, hvis det findes. Ellers sidder fronten på højtaleren nærmest foran lytteren og da vi har en meget smal stue vil de også være lidt for synlige i dagligdagen (WAF!). Så giver jeg gerne køb på lidt lydkvalitet - det er jo nok prisen for flade højttalere :-/ Men der må være noget, der er fladt, hvidt og som har en "fornuftig" lydkvalitet? Anders |
|
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Audiovector kxx findes nogle gange brugt til omkring de 2-3.000
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Man skulle tro at du fik provision.... M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Er det ikke meget normalt at anbefale grej man selv bruger..?
Der er jo en grund til at jeg skiftede mine 15.000,- M&K ss150 surroundhøjttalere ud med Triangle Heyda ez, og det er fordi de spiller hamrende godt. |
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Disse bruger jeg selv og er tilfreds med dem. De skulle også opfylde dine ønsker mht. til farve, størrelse og pris
http://danstv.dk/shop/xtz-95-22-4084p.html Edit: De er dog 13 cm dybe.. Redigeret af Boddicker - 29-Januar-2016 kl. 23:21 |
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
System audio talent? Jeg købte 2 brugt for 1600kr.
http://www.av-connection.dk/?ML=1664 |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Online Point: 138 |
Har du overvejet cornered audio. Så får i også vinklet lyden lidt mod lyttepositionen.
Redigeret af Snigerdis - 30-Januar-2016 kl. 10:01 |
|
![]() |
|
Hej alle!
Tak for mange gode forslag! Streckers forslag var ret godt - måske for godt, for inden jeg nåede hjem var de alle solgt! Men ellers så bekræftede de mange forslag, at der ikke findes en "silver bullet", så selvom SOSFarum foreslog en model, som jeg havde fravalgt (Dali Fazon Micro), så tog konen og jeg forbi den lokale HIFI-Klubben for at kigge på denne og så Cambridge Audio WS30. Her så vi også de nye Dali Zensor Pico, som er den lille model af mine fronter, som jeg egentligt havde fravalgt på forhånd på grund af forventet lav WAF, men dem synes konen var MEGET pæne, så det blev til to af disse - pænt indenfor budget og med sikkerhed et match til mine fronter. Men tak for indspark - om ikke andet så er jeg nu ret sikker på at jeg ikke falder over noget "meget bedre" lige med det samme! Anders
|
|
|
![]() |
|
Plovmand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2016 Status: Offline Point: 3 |
Dem har jeg også. De er fine til det brug. Link Redigeret af Plovmand - 30-Januar-2016 kl. 16:10 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |