recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tip til nye baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tip til nye baghøjtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tip til nye baghøjtalere
    Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:08
Hej Forum!

Jeg har et 5.1 surround setup hjemme med Dali Zensor1 front, Dali Zensor Vokal center samt Dali E9F sub. Dali Zensor serien blev valgt fordi det var den eneste center, der passede ind i mit nye reolsystem - ellers havde jeg nok valgt lidt dyrere.
Som baghøjttalere har jeg et par gamle klassiske Jamo 160 surround (8 ohm, 50W, 80–20000hz).

Af æstetiske årsager vil gerne skifte baghøjttalerne til noget "fladt og hvidt" i prisklassen 3.000 kroner (for to højttalere).

Det skal være noget der passer ind i mit nuværende lydbillede - og må gerne give (lidt) bedre lyd end de eksisterende Jamo 160'ere. De kommer til at sidde placeret på bagvæg lige bag lytteposition - 75 cm oppe og 50 cm ude til siderne.

Hvis ikke det var fordi de er i en HELT anden prisklasse end resten af systemet havde jeg straks valgt et par Dali Opticon. De mindre Dali'er (Fazon) synes jeg ikke er pæne - det må gerne være lidt firkantet.

Visuelt kunne jeg forestille mig Cambridge Audio WS30 eller Jamo A500, men er det bedre end de eksisterende Jamo 160'ere?

Nogen der vil give et godt tip?

Redigeret af A.Morup - 29-Januar-2016 kl. 11:15
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:16
http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-triangle-esprit-heyda-ez-b-stock-hvid-p-1626.html

yderst velspillende og flotte højttalere..

det eneste "minus" er at de spiller bedre end resten af dine højttalere, så du får lyst til at opgradere hele vejen rundt Wink

Redigeret af strecker - 29-Januar-2016 kl. 11:19
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:31
Hej Strecker!

Det er et rigtigt godt bud - tak!

Men jeg vil gerne ned på en dybde på max. 10 cm, hvis det findes. Ellers sidder fronten på højtaleren nærmest foran lytteren og da vi har en meget smal stue vil de også være lidt for synlige i dagligdagen (WAF!).
Så giver jeg gerne køb på lidt lydkvalitet - det er jo nok prisen for flade højttalere :-/
Men der må være noget, der er fladt, hvidt og som har en "fornuftig" lydkvalitet?

Anders
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:53
Audiovector kxx findes nogle gange brugt til omkring de 2-3.000
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 17:33
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-triangle-esprit

yderst velspillende og flotte højttalere..

det eneste "minus" er at de spiller bedre end resten af dine højttalere, så du får lyst til at opgradere hele vejen rundt Wink

Man skulle tro at du fik provision....

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 19:49
Er det ikke meget normalt at anbefale grej man selv bruger..?
Der er jo en grund til at jeg skiftede mine 15.000,- M&K ss150 surroundhøjttalere ud med Triangle Heyda ez, og det er fordi de spiller hamrende godt.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2014
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 23:18
Disse bruger jeg selv og er tilfreds med dem. De skulle også opfylde dine ønsker mht. til farve, størrelse og pris

http://danstv.dk/shop/xtz-95-22-4084p.html

Edit: De er dog 13 cm dybe..

Redigeret af Boddicker - 29-Januar-2016 kl. 23:21
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 00:25
System audio talent? Jeg købte 2 brugt for 1600kr.
http://www.av-connection.dk/?ML=1664
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 09:57
Har du overvejet cornered audio. Så får i også vinklet lyden lidt mod lyttepositionen. 

Redigeret af Snigerdis - 30-Januar-2016 kl. 10:01
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 15:11
Hej alle!

Tak for mange gode forslag!

Streckers forslag var ret godt - måske for godt, for inden jeg nåede hjem var de alle solgt!

Men ellers så bekræftede de mange forslag, at der ikke findes en "silver bullet", så selvom SOSFarum foreslog en model, som jeg havde fravalgt (Dali Fazon Micro), så tog konen og jeg forbi den lokale HIFI-Klubben for at kigge på denne og så Cambridge Audio WS30.

Her så vi også de nye Dali Zensor Pico, som er den lille model af mine fronter, som jeg egentligt havde fravalgt på forhånd på grund af forventet lav WAF, men dem synes konen var MEGET pæne, så det blev til to af disse - pænt indenfor budget og med sikkerhed et match til mine fronter.

Men tak for indspark - om ikke andet så er jeg nu ret sikker på at jeg ikke falder over noget "meget bedre" lige med det samme!

Anders
Til top
Plovmand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2016
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Disse bruger jeg selv og er tilfreds med dem. De skulle også opfylde dine ønsker mht. til farve, størrelse og pris

http://danstv.dk/shop/xtz-95-22-4084p.html

Edit: De er dog 13 cm dybe..

Dem har jeg også. De er fine til det brug.

Link

Redigeret af Plovmand - 30-Januar-2016 kl. 16:10
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu