|
S: Synology 412+ (2gb ram) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2016 kl. 16:18 |
Så har jeg teset min nye server som kører fint til mit behov og vælger derfor at sælge min DS412+ den er købt af Henrik her fra som han også selv skriver :) Diskene har kørt så længe at jeg ikke regner dem for noget specielt, men ham der byder 300 kr får dem med mindre køberen af serveren vil have dem med :) Jeg vil helst sælge den til en der kan afhente den i Randers, da jeg har travlt og ikke magter posthuset lige nu :D jeg vil lige informere om at jeg har haft en oplevelse af at den slukkede af sig selv om natten, og har haft kontakt til Synology, som nævnte det var hypernate der var slået til, men det synes jeg altså ikke jeg havde gjort :D jeg vælger at sætte et start bud på 2000 kr der er 3 2 tb diske i den som evt kan følge med
Redigeret af Flarup - 15-Marts-2016 kl. 19:40 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemmmere at vurdere hvis du fortæller lidt om alder og drift tider på diskene.
Har diskene kørt i et par år må værdien været tæt på nul. Så måske NAS alene kan vurderes |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
Synology 412+ er fra 2012, hvordan ser man drifttiden ?
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Du kan under smart status se drift timer på diskene.
Jeg kunne godt bruge nas'en men mangler ikke diskene.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det er min gamle NAS! Som der skrives er den med opgraderet
RAM (standard 1GB). Jeg har i øvrigt altid benyttet Seagate diske - også i mine NAS'er - og har aldrig haft en svigtende disk. NAS'en har i øvrigt mulighed for at køre dual-ethernet. Og den er super hurtig. M.v.h. |
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
hvor? og hvad skal den koste?
|
|
![]() |
|
Den befinder sig i Randers/Viborg
Hvad den skal koste ved jeg ikke derfor er det en vurderingstråd pt Jeg venter på min HP MicroServer og vil lige sammenligne inden jeg sælger |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
JLynge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
Find en pris, så er jeg måske interesseret...
|
|
![]() |
|
tha_crow ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Tror også du skal komme op med en pris.
Hvis du vil sælge uden diske, så kan jeg være interesseret |
|
![]() |
|
Jeg vender tilbage når jeg har sammenlignet den med Microserver
Nogle der kender til en tråd her på recordere eller andet sted som omhandler HP microserver og Folks erfaringer ? Synes ikke jeg rigtig kan finde noget på dansk |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
Jeg kunne også godt være interesseret, muligvis inkl. diske hvis du beslutter dig for at sælge i den nærmeste fremtid..
|
|
![]() |
|
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
@flarup,
du kan jo ikke sammenligne æbler or pærer. Synology ds412+ er stadig forholdsvist highend, undtaget på transcoding hvor den "kun" er rated til 720p. DSM er nemt at gå til og komme igang med, men du kan ikke sammenligne med noget før du ved hvad du vil smide på din microserver
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |