recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K / UHD kilder ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K / UHD kilder ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K / UHD kilder ?
    Sendt: 17-Februar-2016 kl. 13:39
Jeg er helt sikker på nogen må have stillet dette spørgsmål tidligere, men jeg kan ikke finde noget der ligner, så nu forsøger jeg mig med en forsigtig forespørgsel Smile

Som ny 4K / UHD (Samsung) TV ejer, leder jeg efter kilder til film / programmer i dette format.

Jeg er blevet enig med mig selv om at Netflix må være vejen frem, men der må være flere muligheder ?

Jeg kan læse mig frem til at Samsung sælger en harddisk med film på, men har ikke fundet denne i Danmark - nogen der kender til dette ?

Der findes flere online tjenester, hvor man køber UHD film, og downloader så man har filmen liggende på en lokal harddisk, mgo.com f.eks. som desværre ikke er tilgængelig i Danmark.

Men hvad gør i ? Hvor får i UHD film fra ? og streamer i, eller køber i dem og har dem liggende på en harddisk ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:06

Der er ikke UHD BD og afspillere på markedet endnu, det kommer senere på året. Udover Netflix er der 4K videoer på You Tube. Hvor ellers der er noget, det kan andre sikkert svare på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:19
Der findes naturligvis også voksen-underholdning i 4K.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Det har da alle dage været teknik fremmde:
- VHS
- Internet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Det har da alle dage været teknik fremmde:
- VHS
- Internet

Var det også det der fik os på månen?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 15:54
Der er 4K kanaler på Astra og Hotbird satellit tv. Det er kanaler med demo materiale og små natur / sport optagelser. Den ene bliver til betalingskanal efter kl. 20.00, hvor der sendes hele optagelser / film.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 17:51
Den UHD Samsung boks fås ikke i DK, mener faktisk kun at den fås i USA. Men ellers er der en hel del lækkert UHD materiale på Youtube. Bare søg på UHD Samsung f.eks.Smile

Ellers kommer Samsung med en UHD BD afspiller i slutningen af marts, og Panasonic i slutningen af april. De første UHD BD film fås allerede på Amazon USA, og formentlig nok også snart på Amazon UK, og senere i DK også  - vi er jo altid for langsommeLOL

Redigeret af Hother - 17-Februar-2016 kl. 17:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu