recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdele en ISO fil (IKKE splitte)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdele en ISO fil (IKKE splitte)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdele en ISO fil (IKKE splitte)
    Sendt: 16-Februar-2016 kl. 16:44
Hej
Jeg har i sin tid fra min daværende HDD-recorder lagt diverse hjemmevideoer af tante olga og fisketure over på dvd-skiver i en god blanding.....

Nu er jeg så ved at digitalisere det hele til en USB-hdd og vil i den forbindelse gerne have opdelt hver enkelt optagelse.

Jeg har prøvet at google mig frem til en løsning, men jeg kan kun finde frem til at opdele en fil 50/50 og det er ikke det jeg vil.

Jeg vil gerne opdele filen i hver optagelse. Dvs at hver dvd kan f.eks indeholde en hjemmevideo fra en fødselsdag og en hjemmevideo fra en ferie. Dem vil jeg gerne have opdelt til hver sin fil.

Hvordan gør jeg det bedst og ikke mindst nemmest...?

(Jeg bruger windows 10 på PC.)
På forhånd tak for svar
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 17:27
du burde kunne gøre det via makemkv. den laver ganske vist ikke andre DVD'er men en video med så mange forskellige events ville nok automatisk være opdelt i forskellige kapitler og med makemkv vælger du selv hvilke kapitler der skal kopieres fra DVD'en over på HDD. Så kan du lave DVD'erne bagefter, selvom jeg nok ikke ville gøre det. 
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2016
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

du burde kunne gøre det via makemkv. den laver ganske vist ikke andre DVD'er men en video med så mange forskellige events ville nok automatisk være opdelt i forskellige kapitler og med makemkv vælger du selv hvilke kapitler der skal kopieres fra DVD'en over på HDD. Så kan du lave DVD'erne bagefter, selvom jeg nok ikke ville gøre det. 
Læste du trådstarters indlæg?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 21:44
Jeg vil tro du kan bruge 'DVD Shrink 3.2' til formålet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 22:33
Ethvert videoredigeringsprogram burde kunne klare det ønskede, f.eks. Womble eller Videoredo.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 22:50
Nu skriver du at du vil opdele en ISO. Men ligger optagelserne i forvejen ikke som enkeltfiler på dvd skiven?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-Februar-2016 kl. 22:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 23:20
--> KlausDM
Både og...jeg har dem også på PC som ISO filer....

Spørgsmålet er så om det er nemmere at rippe fra DVD eller opdele iso-filen...

Tak for svar og forslag indtil nu
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

jeg har dem også på PC som ISO filer....

Spørgsmålet er så om det er nemmere at rippe fra DVD eller opdele iso-filen...
Har aldrig prøvet det, men kan du ikke mounte ISO filen i et virtuelt DVD drev og kopiere de enkelte VOB filer derfra?

EDIT - Tutorial:

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 17-Februar-2016 kl. 09:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 09:35

--> KlausDM
Både og...jeg har dem også på PC som ISO filer....

Så er det da skide nemt. ISO filerne monter du som et drev og nu har du adgang til filerne direkte.

Klaus
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 09:46
Jeg tror jeg har brug for at få det skåret ud i pap.....vil du være så flink at uddybe det step-by-step for mig ? :-)

Og er udgangspunktet iso-filerne på min PC (nemmest for mig) eller er det dvd-skiven jeg skal have i drevet?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 11:09
ISO filerne på din PC.

Virtual clone drive kunne være en mulighed
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Der står lidt om den her
https://www.raymond.cc/blog/10-free-software-to-mount-cd-or-dvd-iso-image-file-as-virtual-drives/

Klaus

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 11:26

Jeg tror jeg har brug for at få det skåret ud i pap.....vil du være så flink at uddybe det step-by-step for mig ? :-)

Og er udgangspunktet iso-filerne på min PC (nemmest for mig) eller er det dvd-skiven jeg skal have i drevet?
ISO filerne på din PC. Og når du kører Windows 10 burde mit ovenstående link forklare det. Smile

Screendump fra link:

Der står der skal Double click/tap for at få billede frem. Ved ikke om det kan klares med højre klik?

Det kan det på min PC med Win8.1, hvor jeg har Cyberlink Power2Go installeret, som så kan mounte virtual drev.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 17-Februar-2016 kl. 11:27
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu