|
Nyt tv - 6000 kr |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
xabo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2016 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2016 kl. 20:30 |
|
Hej alle.
Jeg går med tanken om at købe et nyt TV måske, men nu er det jo et par år siden jeg købte et sidst, så har brug for jeres hjælp.
Krav:
Smart TV, 55", 4K UHD. Max pris er 6000 kr.
Sidder ca 4 - 6 meter fra fjernsynet, gætter jeg på. Er pt ikke hjemme.
Jeg leder videre, samt at jeg prøver at læse mig lidt klogere på tingene.
På forhånd mange tak!
|
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ifølge pricerunner.dk er der to tv på 55" under kr. 6.000,-
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2000000=41142194&attr_57474168=57474169&sort=3&viewType=standard Personligt ville jeg ikke vælge nogen af dem, men som minimum reservere kr. 1.000 mere og først stå af ved den første Sony, der er på listen. http://www.pricerunner.dk/pl/2-3101805/TV/Sony-Bravia-KD-55X8005C-Sammenlign-Priser Derfra er der yderligere 1.000 kr. op til en 55" Sony 8505, mens Panasonic 700 og Samsung 7005 klinger ind ved knap 9.000 kr. God jagt, der kan jo træffe at komme et godt tilbud i prisklassen omkring 6.000 kr, men det er nok på grænsen, hvis pris og kvalitet skal følges ad i ønsket om 55". Mvh. Jørgensen Edit: Med ovenstående in mente fandt jeg alligevel en test af en af Philips-modellerne på listen, og til prisen er den åbenbart ikke helt tosset. Det ændrer dog ikke på, at jeg ville lægge lidt mere til side til tv. http://www.trustedreviews.com/philips-55put6400-review Redigeret af Jørgensen - 18-Februar-2016 kl. 21:46 |
||
![]() |
||
xabo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2016 Status: Offline Point: 2 |
|
Hvad med dette som elgiganten har på tilbud på her i weekenden?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55UA7706/thomson-55-3d-smart-led-tv-55ua7706 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
|
Det er sikkert cirka 6000 kroner værd.
Thomson er som Philips, kinesiske fjernsyn med et "velkendt" navn klistret på. Det er ikke spydspidsen hvad billedkvalitet angår, men acceptabelt. Jeg ville tage Sony eller Panasonic, hos jeg skulle have nyt tv i dag...... Klaus |
||
![]() |
||
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
|
Klaus er der nogen specifik grund til du ikke vil kigge på Samsung?
Hvordan klarer Sonys tv sig i dag? Jeg synes bare jeg har læst at fx Sony Bravia KD-55X8005C får mange hug for at være langsomt og Android softwaren kører dårligt. Men det er måske ikke så galt som folk gør det til? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
|
Samsung - tjah, en historik med elendig byggekvalitet, et menusystem som kan være meget forvirrende, til gengæld med bling-båt-ding-dong lyde (ja, man kan slå det fra, jeg ved det) og et opdateringshelvede af nyt software - nej tak.
Jeg ved at Panasonic får høvl for deres "gammeldags" menusystem, men det er altså lige noget der passer mig. Det er lynhurtigt og simpelt at finde rundt i. Der er ikke brugt spildtid på animerede menupunkter osv. Hvor fanden er vi henne, at det kræver en quad core processor at køre et simpelt menusystem i et tv? Klaus |
||
![]() |
||
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
|
Ja du har jo "desværre" ret.
Men ser man så på Panasonic? Kan man få et 55" fra dem som er noget værd til en 6-7.000 kr.? Der er ikke de store krav, men det må da gerne have UHD/4K og SmartTV osv. |
||
![]() |
||
|
4K og 6000 kroner?
Så ville jeg hellere bruge pengene på at få et bedre billede, men med en lavere opløsning. Jeg sidder selv (når jeg ser film) 2 meter fra et 42" i 1024x786 opløsning Klaus |
||
![]() |
||
|
Hvis man ser bort fra alt det "specielle" og bare tænker på dagligt brug, er det her tv så helt håbløst?
http://m.pricerunner.dk/pl/2-3067149/TV/Panasonic-Viera-TX-55CXW404-Sammenlign-Priser Undskyld dårligt link men er på mobilen. |
||
![]() |
||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 240 |
|
Jeg har haft fortrinlige oplevelser med Samsung og kan overhovedet ikke genkende, at menuerne skulle være mere komplicerede end andre producenters. Det er vel en vanesag. Anekdoter kan man ikke bruge til meget, men jeg har haft et hundedyrt Pioneer-TV, som ikke holdt ret længe, mens vi nu har fire Samsung i huset, hvor alle kører uden problemer af nogen art. De har kørt i hhv. 5, 3, 2 og 1 år.
Dette TV har flere gange været på tilbud til 6.000: Jeg kender dog intet til det, men det har i hvert fald 4K, hvis det er vigtigt for dig. Det eneste 4K vi har, er et 55JS8005, som vi er superglade for, men det kommer nok ikke ned på 6.000.
|
||
![]() |
||
|
Hvilke anekdoter mener du? Klaus |
||
![]() |
||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 240 |
|
Den jeg fortæller umiddelbart efter. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |