|
Hvilken KODI afspiller |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2016 kl. 19:37 |
||
Hello folks
Hvilken boks skal man vælge til afspilning af KODI? Mine krav er: - Bitstream af HD lydformatter(Inklusiv atmos) - Kablet internet - Kraftig nok til at kunne afspille BD rips Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg kan se på nettet at flere anbefaler en Chromebox med Hasswell chipset. Men kan ikke helt gennemskue om den opfylder mine krav
|
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nvidia Shield TV
|
|||
![]() |
|||
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
||
RaspberryPI2 - Det eneste jeg er i tvivl om den kan er Atmos.
BD rips køre rigtig godt - Det er min eneste media afspiller, men kører kun med stereo lyd så har ikke sat mig ind i de forskellige lydformater.
|
|||
![]() |
|||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
||
Synes bare at have set en lang tråd her på forum hvor det fremgik at der var en række problemer med den afspiller?
|
|||
![]() |
|||
||
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til så kan Raspberry PI 2 ikke håndtere HD lydformater korrekt, så den er udelukket
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Nogle havde problemer med en strømforsyning der hylede, men de blev jo byttet uden problemer. Langt de fleste andre fejl i den tråd, består altså af brugerfejl. Er du vant til Android og Kodi, så er det rigtig nemt at sætte op. Har du ingen erfaring med de to, så tager det da lidt tid at finde ud af, men det er altså ikke raketvidenskab. Jeg har selv en og fik den ligesom opdateringen til 2.1kom. Jeg har absolut ingen problemer med den. Jeg bruger den næsten daglig og er virkelig glad for den. Den erstattede min HTPC og min Chromecast. Begge beholdte jeg i noget tid, fordi den samme tråd skræmte mig lidt. Jeg ville ikke skille mig af med det, før jeg var sikker på Shielden. Men ja, det stod og samlede støv i et par måneder og er nu solgt.
|
|||
![]() |
|||
||
Fedt indlæg det der, det er sådan noget man kan bruge ![]() Jeg har sat KODI op min windåse PC og der fungerer det hele, så jeg er ikke skræmt af opsætningen. Det lyder som om jeg skal se om jeg ikke kan skaffe sådan en shield :)
|
|||
![]() |
|||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
||
Kører pt kodi 16 på min Shield, nu har jeg da dts lyd dog ingen dts ma. Jeg håbede da jeg købte min Shield at det var ovre at rode som med min htpc. Men shielden er ikke helt i mål endnu med kodi,
|
|||
![]() |
|||
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
||
Kører openelec på min Intel Nuc og det spiller bare så det kan varmt anbefales.
|
|||
![]() |
|||
||
En intel NUC er bare noget dyrere end et Shield hmm, men omvendt jeg vil have noget som virker og som virker hver gang :)
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Du er det præcise eksempel på den brugerfejl jeg omtalte i mit første indlæg. Du har ikke læst Shield-tråden ordentligt igennem. Du skal have fat i den lettere hjemmestrikket udgave af Kodi, for at få DTS HD MA. Men kig på side 21 aller nederst, så finder du linket. Så jo, den er helt i mål. Men den kræver blot, at brugeren tager den tid det tager. Det er en Android enhed. Præsis som på telefonerne, så kan den gøre hvad som helst, men det kræver bare en indsats. En iPhone eller ATV, kan bare det den kan, men kræver intet af brugeren derimod. |
|||
![]() |
|||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
||
Jeg har en Chromebox til salg som ikke har været brugt. Har kun gjort den klar til Openelec, der virker som en NUC hvis det har interesse kan du lige sige til ligger til 900,-
Redigeret af Bjur - 20-Februar-2016 kl. 08:57 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |