recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger til ny AV receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefalinger til ny AV receiver

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
piopakk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piopakk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefalinger til ny AV receiver
    Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:24
Hej alle 

Jeg er på jagt efter en ny AV receiver, der kan tilfredsstille mine ELAC FS247 fronthøjtalere. 

Lidt om mit nuværende setup: 
- DENON AVR-1908 AV receiver 
- PS4 (HDMI) 
- Wii (component kabler) 
- SONOS (Optisk kabel) 
- APPLE TV (HDMI) 
- LYD fra TV (Optisk kabel) 
- BluRay afspiller (HDMI) 

Højtalere: 
- 2 stk ELAC FS 247 fronthøjtalere (4 Ohm/Impedans, 120W Nominal/160W peak) 

Lidt om mit behov: 
- Behov for at få mine ELAC til at udfolde sig mere i lyd. De er vist ret krævende. 
- Behov for ny AV receiver, da jeg ha mange devices og tilslutninger. 
- Behov for fortsat stereo lyd. Dvs. ingen surround, trods AV receiver. 
- Lydbehov er 40% TV lyd, 30% spilkonsol lyd, 30% musik 
- Musiklytning sker via streaming med sonos (spotify og Telmore musik - 192kbits) 
- Jeg ønsker en varm lyd, som er klar i detaljerne og underbygger ELAC's fine diskant. Har ikke det store bas behov. 
- Jeg skruer aldrig mere op end 20-25% af lydstyrken. Lyden skal derfor være klar ved lav lydstyrke. 
- Behov for en AV receiver der kan håndtere mine højtalere 

Budget maks: 10.000 kr. 

Jeg ved godt at jeg skal ned og lytte, da smag er subjektiv, osv. osv. Og det skal jeg nok. 
Jeg vil dog gerne udover den diskussion, og høre om jeres erfaringer, umiddelbare råd og guidance til hvad jeg bør gå efter og IKKE bør gå efter. 

Jeg var oprindeligt ude i en stereo forstærker, da lyden ved musiklytning angiveligt er meget bedre end ved en AV receiver. Men mit behov dækker mange devices og musiklytning er kun 30% af 
behovet. 

Konkrete spørgsmål: 
1. Er min nuværende Denon AVR 1908 et dårligt match til mine ELAC? 
2. Er I enige at en ny AV receiver er den bedste løsning for mit behov? 
3. Det skal være en AV receiver som kan klare 4 Ohm eller er det ligegyldigt? 
3. Hvad anbefaler I? 

Tusind tak, hvis I kan hjælpe :) 

Vh 
Philip
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:48
Marantz = varm lyd

Pioneer = detaljeret lyd

Du parrer bare de to. Det er svært at få det hele i et apparat.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Marantz = varm lyd

Pioneer = detaljeret lyd

Du parrer bare de to. Det er svært at få det hele i et apparat.

????

jeg vil da mene at min Marantz er yderst detaljeret...!

man kan sagtens få en detaljeret lyd samtidig med en blød ( varm ) top, det er bare et spørgsmål om korrekt EQ..

Redigeret af strecker - 16-Februar-2016 kl. 10:53
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:57
Strecker, det tror jeg på. Min Pio er bare mere detaljeret
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:07
Jeg vil også sige at ved de nye Marantz så bliver lyden ikke varm men meget detaljeret... måske tætter på denon som de deler platform med ;-)
Men Marantz SR 6010 eller 7010 ligger under 10k

Redigeret af rotelman - 16-Februar-2016 kl. 11:07
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Strecker, det tror jeg på. Min Pio er bare mere detaljeret

godt du har indsat en Wink, man skulle jo nødig tro at du mener det..!

Til top
piopakk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piopakk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:13
Så Marantz og Pioneer AV receiver anbefaler I. De dur til ELAC 4Ohm højtalere?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:31
Yamaha RX-A serien! Varm og fyldig lyd, sammenlignet med Denon.
De 4 ohm skal du hoppe op og falde ned på. Stort set alle receivere er stabile i strømforsyningen, og driver nemt dine Elac.

M.v.h.
Til top
piopakk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piopakk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:37
Okay Yamaha.
Og hvis vi ser bort fra forskellene i funktioner og tilslutningsmuligheder, er der så forskel i kvaliteten på de forskellige receiver mærker (yamaha, pioneer, denon, marantz, etc)?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:40
i prislejet følges de forskellige producenter rimelig godt ad når det kommer til byggekvalitet, pånær Onkyo der har haft en del problemer med HDMI boards..

valget af receiver bunder i sidste ende på præferencer ( EQ & GUI )

Redigeret af strecker - 16-Februar-2016 kl. 12:40
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:40
Yamaha RX-A serie er fed kvali. og super lækker lyd... men om du kan få dem (nyeste xx50 serie) til under 10k ved jeg ikke... Denon skal du ikke kikke på da de er AL for dyre i forhold til f.eks. Marantz pga. HIFI-klubben

Redigeret af rotelman - 16-Februar-2016 kl. 12:41
Til top
piopakk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piopakk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 12:53
Ok så op til 10.000 kr. er de ret identiske i kvalitet. 
Jeg undgår Onkyo så.

Men Denon sælges også andre steder end HifiKlubben. Priserne er de samme udenfor hifiklubben lader det til. Men mener du at Marantz har bedre kvalitet end Denon i samme prislejde?
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu