recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af hovedtelefoner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af hovedtelefoner
    Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:41
Hej alle

Jeg er på udkig efter et par hovedtelefoner til at afløse mine in-ear, som jeg ikke bryder mig om at have på.

Det skal være on-ear eller over-ear, men dog ikke for store.

Jeg hører musik fra digitale kilder (computer og iPhone), og jeg er bestemt ikke hysterisk med hensyn til lydkvalitet.

Budgettet var oprindeligt kr. 500, men jeg kan gå op til kr. 1000, hvis det giver god mening. Så hvis der er et best-buy et sted.

På forhånd tak

Redigeret af zemo - 22-Februar-2016 kl. 19:41
/zemo/
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:54
hvis du kan finde de sidste penge, så skynder du dig ind på komplett´s hjemmeside og bestiller de bedste headphones under 2500kr.. Philips Fidelio X2 til 1400kr det er simpelthen et "steal" jeg ved det er over dit budget... men du finder simpelthen ikke bedre til pengene..

https://www.komplett.dk/product/825704/elektronik/hoeretelefoner/oerekop/philips-fidelio-x2-hovedtelefon

http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2#zYF1dulb8xPhkaoH.97

og dengang kostede de en DEL mere, dog er det der USA priser, gav over 2k for mine og de er hver en øre værd..

og i min skuffe ligger der AKG240 Studios/Hifiman HE400/AKG K550/ Audeze LCD2

og har lagt en del af de større sennheisers, og jeg vil vælge disse over alle, på nær LCD2´erne, men det er også en anden prisklasse.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:41
Grunden til at Fidelio X2 er blevet så billige er noget kontrovers om at de bliver lavet hos en anden fabrikant nu. Efter alt at dømme er det dog ikke gået ud over kvaliteten.

Hvis jeg stod til at skulle skifte mine Beyerdynamic DT880 ud, ville det uden tvivl blive til et par X2, især til den pris.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:54
Tak for svar.

Det er en smule over min smertegrænse. Men hvis der ikke kommer andre bud, kunne det være jeg skulle rive mig, det er jo snart den første. 
Er det mon et tilbud der snart udløber?
/zemo/
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 21:21
Det er værd at spare lidt op. Et godt sæt hovedtelefoner kan du nemt have glæde af de næste 10 år (eller længere).
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 06:19
der er sikkert nye modeller på vej, derfor et prisdrop på de nuværende modeller..
overdragelsen af Philips av afdeling til Gibson sker først om et års tid, så det burde ikke påvirke prisen på nuværende tidspunkt..

jeg har selv haft flere modeller af Philips Fidelio hovedtelefoner ( L1, M1,X1,X2 ) og X2 er et super lækkert sæt, især til den nedsatte pris.!

Redigeret af strecker - 23-Februar-2016 kl. 06:35
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:27
Nå, nu har jeg sgu bestilt sådan et par. Havregrød smager sgu slet ikke dårligt ;-)
/zemo/
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:32
Jeg har lige investeret i et par BeyerDynamic DT 770 Pro 80 ohm, og er rigtig godt tilfreds med det. Har tidligere brugt et par AKG 240 Studio, som også lyder rigtig godt, men de irriterede mit højre øre ved længere tids brug. DT770'erne er meget behagelig at have på også ved længere brug. 

På jobbet har jeg et par Sennheiser 280 Pro 64 ohm. De spiller også fint, men ikke i samme klasse som dem fra Beyer. 

Hvis du har adgang til en 4sound-butik, har de også et helt arsenal af hovedtelefoner, som man kan lytte på før køb. 
Til top
Zalamdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2015
Sted: Frederiksberg
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zalamdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 10:36
Til det budget vil jeg helt klart anbefale, danske, Jabra og deres Move Wireless headphones.

De har flere fede features:
- Trådløse (og glimrende forbindelse)
- Fornuftig batteri leveletid, og fungerer også med kabel, hivs man løber tør
- Jabra app, som finder de bedste settings for de specifikke høretelefoner, til forbedre lydkvalitet
- Glimrende lydkvalitet
- En bygge kvalitet jeg IKKE har set andre steder, ekstremt holdbare materialer
- Bilig pris på omkring 800kr på nettet. 
- on-ear som du søger, og ganske kompakte. 

Jeg har både bose Quiet comfort og jabra move, men foretrækker mine Jabras til alt undtagen flyrejser pga. kvaliteten og det faktum at de er trådløse. 

Redigeret af Zalamdk - 23-Februar-2016 kl. 10:38
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 11:55
Sony MDR-1A er også en mulighed.
Burde komme under 1000 kr på tilbud.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Nå, nu har jeg sgu bestilt sådan et par. Havregrød smager sgu slet ikke dårligt ;-)

du vil ikke fortryde det.... åhh bare bygge kvaliteten af X2´erne i metal, og de er super behagelige og det bedste er klart lyden, man kan ikke rose dem nok
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 13:14
+1 til X2 :-) 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu