|
Bedste løsning - kabelgennem 20 mm rør |
Besvar |
Forfatter | |
avminarm
Bruger Oprettet: 24-September-2006 Status: Offline Point: 79 |
Emne: Bedste løsning - kabelgennem 20 mm rør Sendt: 04-November-2006 kl. 21:41 |
Hej Jeg har pt. forbundet vores kombi DVD/video til vores LCD (panasonic LX60) gennem et alm antennekabel - det er ikke just perfekt . Mit Tv hænger ca 8-9 meter fra hvor dvd/video står og jeg har et 20 mm elektrikkerrør i gulvet som går fra TV til DVD/video. Min DVD/Video har kun scart stik og superVHS stik + 2 phonostik (rød/Hvid = lyd) - jeg vil gerne forbinde med komponent kabler - men kan jeg få en omformer fra komponent til scart? Og jeg er nok nødt til at klippe stkene af i den ene ende og så samle dem igen efter kablet er trukket gennem røret - kan man det? Eller findes der en bedre løsning? |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 04-November-2006 kl. 22:00 |
www.av-connection.dk har løse SCART stik, og sikkert også matchende kabler i metermål. Jeg vil tro at stikkene skal loddes på. AV connection har også en RGB->component omformer (din VHS kan dog næppe outputte RGB). Men husk at component ikke overfører lyden. Redigeret af JesperLund - 04-November-2006 kl. 22:02 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
avminarm
Sendt: 04-November-2006 kl. 22:53 |
Jeg kan godt lodde - men hvordan hulen finder man ud af hvordan alle de små ledninger skal sidde i et scartstik? |
|
Draco
Super bruger Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
Sendt: 04-November-2006 kl. 23:36 |
Det bedste sted på nettet http://www.technick.net/public/code/pinouts.php
Direkte Scart Er selv igang med at lille projekt om at montere et scart stik i en 1,5Modul (stikkonatkt) Fuga.. der er desværre temmelig lang leverings tid på de scart stik, men ellers er jeg 100% at det kan lade sig gøre |
|
avminarm
Sendt: 05-November-2006 kl. 16:00 |
huuuu - det ser kompliceret ud for en ikke elektrikker - som mig! men dti projekt lyder rigtigt smart - jeg har faktisk sat mig på den tråd som du har startet om emnet . kan man få en fordeler som fordeler superVHS stillet over i komponentkabler? eller kan man få en omformer der fordeler komponent over i et scart stik? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |