recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS...HDD skratter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS...HDD skratter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS...HDD skratter
    Sendt: 24-Februar-2016 kl. 16:00
Jeg har lagt mærke til at en af mine diske skratter. Det er ikke meget men det er som om den også laver klik lyde. 

Min Synology DS413j melder ikke noget om den. Den skriver bare "Your Diskstation Is Working Well".....skal være nervøs alligevel eller kan man stole på hvad den skriver ?

Findes der et program til Synology hvor jeg kan teste HDD'erne ?

På forhånd tak
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 19:47
parkering af skrivehoveder er nok det der sker. Men der skulle være noget intensiv disktest. gå i hdd management (storage) og vælg test scheduler. Det er udvidet S.M.A.R.T test. Min qnap gjorde det samme da jeg havde en WD ǵreen siddende i, den lukkede ned for disken konstant, og derfor parkerede hovedet og lavede klik lyde. Hvad er det for diske der sidder i maskinen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 20:42
Sjovt nok....wd green
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 22:56
Nu har jeg tested de 3 green diske de er fine nok. Men min WD RED 4TB går i stå ved 90%....den har stået sådan i 1 time. Nu har jeg bare afbrudt sessionen. 

Har set på nettet at mange melder om det samme. Nogen siger at det er DSM der fejler i det og ikke en defekt disk. 

Nogen der har andre bud ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 01:37
Fandt ud af det. De fejler ikke noget. Jeg stoppede download station og restartede. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 08:48
WD green slider generelt meget på sig selv, med den agressive parkering for at spare strøm

jeg har dog aldrig haft nogle der døde, selvom mine er GODT gamle... men køber kun RED i dag, men kun WD har prøve så meget andet, og har ikke haft andet end defekte diske.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu