|
Ny disk i Synology diskstation. |
Besvar |
Forfatter | |
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Februar-2016 kl. 12:19 |
Hej.
Jeg har en Synology diskstation med en WD red disk i. Den kører som backup til familiens filer. Der er to slot til diske i. For at gøre den mere sikker har jeg nu købt endnu en disk der skal spejle som raid1. Jeg regner med at montere den nye disk og formatere. Når det er gjort sætter jeg den til Raid1. Så burde den selv kopiere disk 1 til disk 2. Kan det lade sig gøre? Skal jeg være opmærksom på noget? |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også vælge at køre SHR. Så skal du bare sætte den nye disk i og vælge at den skal tages i brug og så er du kørende igen.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Arrrggh. Ser først dit indlæg nu.
Jeg har monteret den nye disk og initialiseret den. Nu kontrollerer den paritetskonsistens. Det går meget langsomt. Nu får den lige lov til at køre færdig. Så skifter jeg til Raid1. Tak for input. |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er den nye disk sat i. Det vil sige at der nu er to 3TB diske i. Den siger at jeg har 2,7TB.
Systemet er sat til at køre SHR. Jeg vil helst spejle de to diske, men kan ikke trykke på administrer for at ændre. Hvad er forskellen på SHR og RAID1 ???? |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står lidt her: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/DSM/tutorial/Storage/What_is_Synology_Hybrid_RAID_SHR
Men den helt korte, SHR er synologys eget raid system som giver sikkerhed fra spejling (du kan skifte en disk hvis den ene skulle gå ned).
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Tak.
Så lader den blive i SHR. |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk nu på at RAID ikke er backup!
RAID beskytter imod nedetid. Hvis du får en malware på dine klienter og de har ubegrænset adgang til din NAS, så risikere du at alt bliver slettet eller krypteret.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |