|
Samsung 55JS8005 vs 55JU7005 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Gizmodo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2016 kl. 17:07 |
Her efterhånden kommet frem til, at vi enten køber Samsung 55JS8005 eller 55JU7005 (med Sony 55X8505 og Panasonic 50CXC725 som outsidere).
Dog er jeg i tvivl om JS8005 er de ekstra penge værd? Har set dem begge af flere omgange, og synes umiddelbart, at de begge har et flot billede og et okay sort niveau. Er den begrænsede HDR support og den øgede lysstyrke/kontrast på JS8005 de ekstra penge værd? Har kun set den med en typisk Samsung demo, hvor der virkelig var skruet op for farverne, så de nærmest virkede unaturlige. Jeg går ud fra, at HDR sagtens kan vise flotte og naturlige farver, uden de kommer til at virke for kunstige? Omvendt er JU7005 bagbelyst, og giver formentlig en mere jævn belysning af skærmen uden for megen clouding og banding mm. Dertil synes jeg billedet har stået flot på det materiale, som jeg har set på denne skærm, og kontrasten skulle ligeledes være rigtig god. Så skal man gå med JS8005 eller JU7005? Vil forskellen med 4K og HDR være stor mellem disse to skærme? Jeg går ud fra, at JS8005 på trods af SUHD mærkningen ikke kan vise det fulde udbytte af HDR. What to do? Redigeret af Gizmodo - 21-Februar-2016 kl. 17:31 |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad har du så købt ?
|
|
![]() |
|
Gizmodo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
Ikke noget endnu. Er stadig i tvivl - ser lige om der kommer nogle gode tilbud i weekenden eller næste uge, inden jeg træffer en beslutning.
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Hahaha....samme båd her.
|
|
![]() |
|
adamsen1986 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2012 Status: Offline Point: 97 |
Glæder mig til hører mere. Jeg står osse og vakler mellem 7005 og 8005. Har prøvet at Google og alt muligt. Men synes ikke rigtig at kunne finde et svar på om mer-prisen på 8005 er funktionerne værd..'
Så følger spændt med her:) |
|
![]() |
|
Jeg står mellem 8005 fra samsung og Panasonic cxc725.
Har læst i en anden tråd at en bruger har fået ombyttet sin 8005 hele 4 gange grundet af for meget clouding/bleeding. Han har så givet op og fået sine penge. Cxc725 er nu udgået....men har fået gode anmeldelser mht sort niveau. Gaaab....det er hårdt valg. |
|
![]() |
|
Venter også på, at der er en der tager chancen med en af modellerne, og herefter kan melde tilbage
![]() |
|
![]() |
|
adamsen1986 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2012 Status: Offline Point: 97 |
Så har power 7005 til 8888 i næste uge.
Skulle man hoppe på der ???? |
|
![]() |
|
Du mener vel 8555kr. ?
https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskarms-tv/samsung-ue55ju7005txxe-55-led-tv/p-245874/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner |
|
![]() |
|
Hmm. Jeg kiggede deres tilbudsavis for næste uge.
Der står det til 8888. https://minetilbud.dk/tilbudsaviser/power/1 |
|
![]() |
|
Det er da snyd
|
|
![]() |
|
Overvejer kraftigt at smide pengene efter 55JU7005. Dog har jeg læst flere steder, at nogle skærme kommer med AUO paneler (produceret i Taiwan) som skulle være væsentligt dårligere end de 'gode' Samsung paneler. Og orker ikke et panel-lotteri denne gang. Men ved selvfølgelig ikke, om det er et større problem i andre lande...
Redigeret af Gizmodo - 26-Februar-2016 kl. 23:07 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |