recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophæng af TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
cukdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cukdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng af TV
    Sendt: 29-Februar-2016 kl. 07:43

Hey

Jeg skulle i weekenden for en bekendt, hænge et ny Samsung tv op model UE48j5105AK.

Men blev lidt overrasket over at der ikke var nogle skruehuller i tvet som normalt, til at fastgøre et standart vesa ophæng.

Men blot to huller for oven uden nogen form for gevind.

Hvad gør vi her ? 

På forhånd mange tak

Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 07:52
Er det mon lavet til kun at passe til samsungs wire ophæng ?
Til top
cukdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cukdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Det har også været i min overvejelse, men de må da også skulle fastgøres forsvarligt ???
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2016
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af cukdk cukdk skrev:

Det har også været i min overvejelse, men de må da også skulle fastgøres forsvarligt ???

Det er sikkert at forlange for meget:  Se i brugervejledningen.

Redigeret af j8544 - 29-Februar-2016 kl. 11:02
Til top
cukdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cukdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det er sikkert at forlange for meget:  Se i brugervejledningen.

Jeg indrømmer at jeg ikke har læst brugervejledningen til fra start til slut. men formoder ikke der kommer   et brugbart gevind ud af det. 

Men har du info, tager vi gerne imod. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:23

Så vidt det i hvertfald umiddelbart ses, så er det beregnet til deres Vire ophæng. Så det kunne tyde på, at det er sådan det hænges op.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cukdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cukdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så vidt det i hvertfald umiddelbart ses, så er det beregnet til deres Vire ophæng. Så det kunne tyde på, at det er sådan det hænges op.

Nå jeg ser her 

Skal det også fastgøres i tvet med skruger
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:28

Jeg indrømmer at jeg ikke har læst brugervejledningen til fra start til slut. men formoder ikke der kommer   et brugbart gevind ud af det. 

Men har du info, tager vi gerne imod. 

Hej.

I følge Samsungs hjemmeside har den både

Mini Wall Mount Support
Ja

og

Vesa Wall Mount Support
Ja

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE48J5105AKXXE

Men det er en forvirende manual de har lagt på deres hjemmeside. Det er lige som der mangler nogle sider?

Hilsen Carsten.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

I følge Samsungs hjemmeside har den både

Mini Wall Mount Support
Ja

og

Vesa Wall Mount Support
Ja

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE48J5105AKXXE

Men det er en forvirende manual de har lagt på deres hjemmeside. Det er lige som der mangler nogle sider?

Hilsen Carsten.
Mit første bud var også at læse manual, men den siger INTET om montering  Confused
Det er alt sammen kun menupunkter/indstillinger.  Dead

Det skulle ifølge specifikationer fra forhandler side spec. være Vesa 400x400.
Trådstarters billeder af nederste del af TV omkring fod er ikke så tydelig, kan Vesa huller sidde meget lavt?  (synes bare ikke det kan passe)

Så spørg Samsung support kunne være en mulighed. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:47

Det var det med at se på billeder af bagsiden, der fik mig til at skrive at som det umiddelbart ses på dem, er det Vire ophæng det er beregnet til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jespus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:47
Måske foden skal afmonteres. Der er ikke stor afstand melllem skruehullerne, deraf navnet minibeslag?
Til top
cukdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cukdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Måske foden skal afmonteres. Der er ikke stor afstand melllem skruehullerne, deraf navnet minibeslag?

Der ikke noget bag foden, den kom først på, da det blev opdaget der ikke var nogle alm. skruehuller. 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu