|
9.2 på Marantz SR7001, muligt? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Marts-2016 kl. 23:01 |
||
Hej,
Har min Marantz SR7001, 7.1 kanals receiver, og 3 x Classic 8.0b effektforstærkere til hhv. fronter og centeren. Så tænker om det er muligt at få "korrekt" 9.2 surround ud af det? Ville være fint at finde ud af inden jeg bruger flere penge på flere højttalere. :) Her tænker jeg fronter og center får signal fra effekterne igennem pre out på receiveren, som altid, og SL/R og SBL/R får direkte fra receiveren. Spørgsmålet er så om man kan lave front b om til hhv FWL/R, og smække 2 subs på sub pre out? Tænker det måske vil give en "småforkert" sub gengivelse, da de nok har hver sin lydspor i en ægte 9.2, og ikke den samme? Jeg takker for alt input. :)
|
|||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Af hvad jeg lige kan se, er det "desværre" ikke muligt... så jeg må "nøjes" med 7.2, hvis nogen mod forventning har haft held med det må de meget gerne råbe op. :)
Kan se mange steder at der anbefales at SL/R og SBL/R hænges mellem 50 - 100 cm fra hovedhøjde (siddestilling) til mellemtoneenhederne. Er det virkelig nødvendigt for at det er optimalt? Min SL/R er nemlig gulvhøjttalere og enhederne har samme højde som hovedhøjde ved siddestilling. :-\
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19504 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Processoren kan kun lave 7 signaler, så du kan ikke fremtrylle de sidste to.
Klaus |
|||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og det med at hænge højttalerne i en bestemt højde er vel et levn fra gamle tider... eller hvad? Redigeret af Hessi - 02-Marts-2016 kl. 09:22 |
|||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19504 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lydens udbredelse ændrer sig ikke med nyt elektronik. Surroundhøjttalere må gerne være en smule højere oppe end fronter, for at give lide mere diffus lyd.
Klaus |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det gælder stadigvæk at surround skal hænge over hovedhøjde, så lyden ikke høres direkte, men diffust. |
|||
wernermeyer
Bruger Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du splitter bare løs. Det er der ingen problemer i. Evt "Daisy-Chain" subs, hvis det passer dig bedre i forhold til placering af dem. |
|||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så er det måske alligevel ikke så smart/optimalt at have gulvhøjttalere som surround højttalere?
Redigeret af Hessi - 05-Marts-2016 kl. 13:13 |
|||
wernermeyer
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du "Daisy-Chainer" skal din sub have en L eller R udgang.. Har din sub ikke det, skal du bruge en splitter.
|
|||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja så må jeg nok splitte... ingen LFE udgang sub'en. :-\
Jeg forstår bare ikke hvorfor der er så mange surround billeder der ser sådan ud så.... Redigeret af Hessi - 08-Marts-2016 kl. 18:12 |
|||
wernermeyer
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er det du ikke forstår? De ekstra "high/wide" kanaler? Der findes processorer der kan lave det. Ikke noget jeg personligt bryder mig om.
Er det højden på surround højtalerne? De skal som Dolby foreskriver sidde 60-100 cm over hovedhøjde. På nær ved Atmos/DST:X hvor de skal længere ned. |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |