recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til cromecast audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til cromecast audio

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Grandahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til cromecast audio
    Sendt: 02-Marts-2016 kl. 11:21
Vil høre om nogen har kendskab til om det er muligt at bruge en cromecast audio som formidler til at bruge sin app ( TDC Play ) for at få musikken via cromecast audio til mit gamle stereoanlæg?

Eller findes der evt en anden bedre løsning?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 11:47
TDC/Yousee Play understøtter desværre ikke Chromecast Audio endnu. Så vidt jeg ved er de i gang med at implementere det, men nu hvor de to brands bliver slået sammen under Yousee-navnet for private har det måske lange udsigter, der er jo noget rebranding som har højere prioritet.

Den eneste mulighed er derfor at spejle alt lyd fra telefonen til Chromecast Audio, men eftersom TDC Play allerede er komprimeret, og spejling af lyd så komprimerer lyden yderligere, bliver kvaliteten nok ikke specielt god. Og det virker kun på Android-telefoner, ikke iPhone.

Et alternativ kan være at bruge Sonos, men en Connect koster jo cirka 10 gange så meget som en Chromecast.

Redigeret af HenrikStevn - 02-Marts-2016 kl. 11:48
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 11:57
Det lyder da æv at det ikke understøttes, ville det have været en mulighed hvis jeg f.eks. havde en musikløsning som Spotify? 
Selv om mit anlæg er fra 1993, har det er en noget bedre lyd end alt andet der eksisterer nu om dage med halvdårlige højttalere osv.

Er der noget med at nye forstærkere har noget wifi/bluetouth indbygget, så det muligvis kan gøres sådan, og hvad koster sådan noget løseligt, uden det behøver at være den dyreste løsning?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 12:47
Du kan fint sende musikken fra telefonen til Chromecast Audio hvis du bruger Spotify - her er det understøttet.

Alternativt (som vil gå lidt ud over lyden) er diverse bluetooth modtagere du skal slutte til dit anlæg.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 12:51
Spotify understøtter Chromecast helt fint :-)

Det er hovedsageligt surroundreceivere som har wifi/bluetooth indbygget, og det er nok lige en voldsomt nok investering når du allerede har et godt anlæg.

Bluetooth er en god mulighed, som lader dig streame bl.a. TDC Play til dit anlæg. Hvis modtageren har AptX-understøttelse giver det den bedste kvalitet, som f.eks. den her:

https://www.av-cables.dk/bluetooth-modtager/smart-bluetooth-musik-modtager-apt-x-sort.html

Men jeg har måske taget fejl mht. lydkvaliteten når man spejler lyden til Chromecast audio. Det skulle være i fuld kvalitet, men jeg må lige afprøve det når jeg kommer hjem.
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 22:32
En android stick( box) , kunne måske også være en mulighed.  Herpå kan du installere
Tdc play. Har selv brugt en Ricomagic til Spotify og Wimp, det fungerede fint.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 00:25
En Bluetooth stick er jo ikke bedre end at bruge Chromecasten. Det vil alligevel fungere på samme måde, hvor du sender alt lyd ud fra telefonen. Så giver de da mere mening at købe en CCA, så man er forberedt den dag, hvor YouSee play faktisk får rigtig CC understøttelse..

Vil du have CC understøttelse her og nu, ja så skal du skifte til Spotify, Deezer eller Google Play Music.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 07:35
Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl, men kan du ikke kun caste fra ikke understøttede programmer fra en Android telefon? 
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 07:36
En Bluetooth stick er jo ikke bedre end at bruge Chromecasten. Det vil alligevel fungere på samme måde, hvor du sender alt lyd ud fra telefonen.

Jeg kan godt høre forskel på når man spejler lyd (yousee musik ) fra sin telefon - der er chromecast klart bedre end selv en god bluetooth
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 08:12
Æv, det lyder som om der ikke rigtig er nogen god løsning pt. Jeg har en Iphone, hvilket nok er irrelevant. Men bluetooth systemet er altså ikke prangende og cca understøtter ikke TDC..

Jeg sidder lidt fast på abonnementet fra TDC, da det er et medarbejdertilbud jeg benytter mig af.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 09:04
Jamen er apple tv ikke mulig for dig - du kan få en model 3 brugt for ca 250 kr. jeg kan se du har et ældre anlæg - men så kan du købe en lille dims som den her  https://www.av-cables.dk/hdmi-converter/hdmi-lyd-extractor-10527.html  eller lign.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Grandahl Grandahl skrev:

Æv, det lyder som om der ikke rigtig er nogen god løsning pt. Jeg har en Iphone, hvilket nok er irrelevant.

Nej, det er faktisk meget relevant. For så køber du dig en brugt airport Express og slutter den til dit stereoanlæg. Så kan du præcist det du ønsker!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 03-Marts-2016 kl. 09:21
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu