recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidehøjttalere - højde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sidehøjttalere - højde

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sidehøjttalere - højde
    Sendt: 07-Marts-2016 kl. 09:00
Jeg har læst mig til, at sidehøjttalere i et 5.1-setup bør sidde 2-3 fod over ørehøjde.
Kan det passe?
Min ørehøjde i sofaen er 113 cm.
Hvordan får jeg højttalerne op i 143 - 173 cms højde?
Vil umiddelbart helst have stativer, som jeg så kan regulere i højden, sådan at jeg kan eksperimentere med, hvad der passer mig bedst mht. højden.
Men hvor får man stativer, som kan gå så højt op?
Thomann.de har nogle, som kan gå op til 113 cm., det er det højeste, jeg har kunnet finde.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 09:42
Nej så højt behøver de nu ikke sidde. Mine hænger på bagvæggen 147cm til midten, så lige over hovedhøjde. Hvis de sidder ud for ørerne, kan du "høre højttalerne", og får ikke det diffuse lydtæppe som surround skal være.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 10:03
Ok!

Jeg tænkte på: Kan man lægge noget under et sæt højttalerstativer som dem her:
http://www.thomann.de/dk/jaspers_80_113_black_edition.htm

Fliser er selvfølgelig en mulighed, men de er så pokkers tunge at skulle slæbe hjem fra Silvan Smile
Har parketgulv i stuen, så jeg ved heller ikke lige, om tunge sten er så godt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 10:13
Kan du ikke bare hænge højttalerne på væggen?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 10:51
Jo, det andet der bliver vist noget bøvl alligevel.

Tak for input Smile
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:01
Velbekom!

Og i Bauhaus har de fikse Schneider kabelkanaler med klæb i 12x7 mm, så du kan få pæn ledningsføring.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:05
Ok, fedt!

Det bliver et sæt Dali Zensor Pico, som jeg vil bruge til side/baghøjttalere.
Men de skal pege indad imod der hvor man sidder, ikke?
Skal der så en hylde op til hver, eller kan jeg bruge sådan et vægbeslag her:
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/-wb1-/
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:13
Køb et par dipole højttalere. De er både pænere og bedre lydspredende på væg.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:16
Ok :) De er bare så dyre.

De billigste jeg lige umiddelbart kan finde er Monitor Audio Bronze FX til 1.699,-/stk. hos Tapeconnection.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:18
Det er ikke dyrt. Der sidder flere enheder i = bedre lyd og bedre spredning. Du vil elske det lydtapet der udspiller sig ved filmvisning
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:18
Ok, fedt! Jeg glæder mig helt vildt :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:25
Ellers køb brugt, det har jeg gjort med alt mit surround. Dipole B&W til 6000kr, købt for 1600kr. B&W center til 5000kr, købt for 1600kr. Fronter B&W købt brugt for 27 år siden for 5000kr. SR til 15000kr, købt for 7500kr
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu