recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trebenet Telefonstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trebenet Telefonstik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trebenet Telefonstik
    Sendt: 07-Marts-2016 kl. 14:39
Hej alle,

Jeg har i weekenden haft besg af en elektriker der skulle flytte et 3-benet telefonstik fra et værelse til stuen.

Kabler osv er trukket, men det resulterede i at jeg pludselig ikke har netforbindelse.

Kablet der kommer fra væggen er forbundet med et båt og et sort kabelt. Det nye telefonkabelhar så flere farver og faktisk 3 sorte kabler. Elektrikeren mente at vi bare kunne forbindel alle de sorte tilsort og det blå til blå. MEN det virker ikke.

Er der nogen der kan sige noget om der er gjort noget forkert?? Noget som elektrikeren har overset?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:45

Et Telefon Kabel har 3 ledere en gul, en blå og en rød, den gule bruges ikke, den blå forbindes til den ene side terminal og den røde til den anden.
At der så er brugt andre farver til videreførsel betyder ikke noget, så længe at det anvendte Kabel er forbundet korrekt til rød og blå, så den der er på blå er i den ene side, og den der er på rød er i den anden side.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:50
Ok.. Det gav ikke helt mening hos mig..

Hvordan skal kablerne forbindes med samlemuffe.

Er ret sikker på at det nye telefonstik er monteret korrekt, men det var mere samlingen undervejs..?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:52
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Ok.. Det gav ikke helt mening hos mig..

Hvordan skal kablerne forbindes med samlemuffe.

Er ret sikker på at det nye telefonstik er monteret korrekt, men det var mere samlingen undervejs..?

Du skal bare beholde det gamle stik og samle ledningerne deri.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 16:00
Det ville være smartest, men nu har han trukket et nyt og ladet det gamle være i det ældre rum.

Ledningen er klippet og samlet med samlemuffer hvori jeg har beskrevet længere oppe mht. farver osv. Jeg tror personligt det er gået galt her.. Gad vide hvilke farver der skulle samles sammen her
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 17:15
Elektrikeren har tydeligvis ikke haft styr på hvad han laver.

Han skal  da bare komme og fikse det.

Redigeret af Mufti - 07-Marts-2016 kl. 17:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 17:17

Der er 2 ledere i det originale Kabel der skal bruges, uanset hvilken farve de har skal de bare forlænges og monteres på samme måde i den anden ende, så hvad kan der gå galt for en fagmand ved en sådan ting.?
Når arbejdet er udført forventes det da også at det afprøves for funktion inden man forlader kunden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er 2 ledere i det originale Kabel der skal bruges, uanset hvilken farve de har skal de bare forlænges og monteres på samme måde i den anden ende, så hvad kan der gå galt for en fagmand ved en sådan ting.?
Når arbejdet er udført forventes det da også at det afprøves for funktion inden man forlader kunden.

Ha ha ha, det er weekend arbejde, så æh
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 19:40

Hej alle,

Jeg har i weekenden haft besg af en elektriker der skulle flytte et 3-benet telefonstik fra et værelse til stuen.

Kabler osv er trukket, men det resulterede i at jeg pludselig ikke har netforbindelse.

Kablet der kommer fra væggen er forbundet med et båt og et sort kabelt. Det nye telefonkabelhar så flere farver og faktisk 3 sorte kabler. Elektrikeren mente at vi bare kunne forbindel alle de sorte tilsort og det blå til blå. MEN det virker ikke.

Er der nogen der kan sige noget om der er gjort noget forkert?? Noget som elektrikeren har overset?
I telefonkabler er lederne parsnoet 2 og 2 (balanceret - twisted pair) med 600 ohms impedans i talebåndet (300Hz - 3400Hz) 

Hvis de 2 ledere der anvendes ikke er fra samme parsnoning kan det give problem med indstrålet støj/brum pga. ubalance, hvis det er et længere kabel.

Er det et rigtigt telefonkabel egnet til formålet han har anvendt?

Hvis der slet ikke er hul igennem er det sikkert hans samling der ikke har forbindelse.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2016 kl. 19:43
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 22:18
Det er hvad man får ud af at bruge sort arbejde LOL
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 22:41

Jeg kom i tvivl.  Big smile
Når du skriver netforbindelse, mener du telefonnet forbindelse (ingen klartone), eller ADSL modem Internet forbindelse?  Wink

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2016 kl. 22:45
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu