|
Søger ny forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:39 |
|
Hej.
Da jeg skifter mit tidligere sorroundsound anlæg ud med en mindre 2.1 stereo opsætning, søger jeg også en ny, mindre forstærker. Højtalerne bliver noget i stil med Dali Zensor 1 og en subwoofer fra Dali til ca. 3500kr. Jeg har overvejet en Denon Ceol Piccolo og vil gerne købe noget brugt. Er det muligt at finde en forstærker i prislejet 500-1.500kr som er tilsvarende Denons? Jeg har ikke så mange krav til forstærkeren, men airplay/bluetooth vil være et plus, samt de samme dimensioner som Denons forstærker (også gerne i hvid hvis muligt) ![]() Håber I har mulighed for at hjælpe.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har du ikke krav om HDMI ind?
Klaus |
||
![]() |
||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
|
Nej egentlig ikke. Jeg har vel bare et optisk kabel fra fjernsynet ti forstærkeren. Så kører jeg mine HDMI enheder direkte til fjernsynet? Eller er det helt i skoven? Redigeret af Anders_b - 07-Marts-2016 kl. 14:28 |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Nej, det er fint nok, så længe du kan nøjes med stereo. Se evt. denne tråd om samme emne: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145511&title=tv-lyd-med-stereo-forstrker Redigeret af HenrikStevn - 07-Marts-2016 kl. 14:58 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Nej, ikke så længe det er okay at bruge to fjernbetjeninger og tænde og slukke to stykker udstyr (med hver sin fjernbetjening) Klaus |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Eller med en multifjernbetjening som f.eks. Logitech Harmony, hvis man er til den slags :-)
|
||
![]() |
||
|
Ja, 2 fjernbetjeninger gør mig egentlig ikke så meget, så det er ikke et stort problem.
hellere en mindre og god forstærker til fornuftige penge. |
||
![]() |
||
|
Tag en hylde ud af skabet til venstre og sæt din pioneer på højkant derinde.....
Klaus |
||
![]() |
||
|
Det går vidst ikke ![]() Vi skal helt sikkert have en mindre stereo forstærker og jeg tror det bliver en Denon Ceol Piccolo N4 el. en brugt N5. - det virker ikke til at der er den store forskel.
|
||
![]() |
||
|
Vil denne fint kunne erstatte Denon fjernbetjeningen, TDC's fjernbetjening og mit Sony tv's?
http://www.logitech.com/da-dk/product/harmony-350-control |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja Logitech kan bruges til stort set alle apparater
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Pas meget på med dét råd! Jeg har engang brændt en effektforstærker af, ved at stille den på højkant. Det ødelagde simpelthen (den korrekte) varmefordeling i forstærkeren. Det kostede en udgang. M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |