|
Sidehøjttalere - højde |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2016 kl. 09:00 |
Jeg har læst mig til, at sidehøjttalere i et 5.1-setup bør sidde 2-3 fod over ørehøjde.
Kan det passe? Min ørehøjde i sofaen er 113 cm. Hvordan får jeg højttalerne op i 143 - 173 cms højde? Vil umiddelbart helst have stativer, som jeg så kan regulere i højden, sådan at jeg kan eksperimentere med, hvad der passer mig bedst mht. højden. Men hvor får man stativer, som kan gå så højt op? Thomann.de har nogle, som kan gå op til 113 cm., det er det højeste, jeg har kunnet finde. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej så højt behøver de nu ikke sidde. Mine hænger på bagvæggen 147cm til midten, så lige over hovedhøjde. Hvis de sidder ud for ørerne, kan du "høre højttalerne", og får ikke det diffuse lydtæppe som surround skal være.
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Ok!
Jeg tænkte på: Kan man lægge noget under et sæt højttalerstativer som dem her: http://www.thomann.de/dk/jaspers_80_113_black_edition.htm Fliser er selvfølgelig en mulighed, men de er så pokkers tunge at skulle slæbe hjem fra Silvan ![]() Har parketgulv i stuen, så jeg ved heller ikke lige, om tunge sten er så godt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kan du ikke bare hænge højttalerne på væggen?
|
|
![]() |
|
Jo, det andet der bliver vist noget bøvl alligevel.
Tak for input ![]() |
|
![]() |
|
Velbekom!
Og i Bauhaus har de fikse Schneider kabelkanaler med klæb i 12x7 mm, så du kan få pæn ledningsføring. |
|
![]() |
|
Ok, fedt!
Det bliver et sæt Dali Zensor Pico, som jeg vil bruge til side/baghøjttalere. Men de skal pege indad imod der hvor man sidder, ikke? Skal der så en hylde op til hver, eller kan jeg bruge sådan et vægbeslag her: https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/-wb1-/ |
|
![]() |
|
Køb et par dipole højttalere. De er både pænere og bedre lydspredende på væg.
|
|
![]() |
|
Ok :) De er bare så dyre.
De billigste jeg lige umiddelbart kan finde er Monitor Audio Bronze FX til 1.699,-/stk. hos Tapeconnection. |
|
![]() |
|
Det er ikke dyrt. Der sidder flere enheder i = bedre lyd og bedre spredning. Du vil elske det lydtapet der udspiller sig ved filmvisning
|
|
![]() |
|
Ok, fedt! Jeg glæder mig helt vildt :)
|
|
![]() |
|
Ellers køb brugt, det har jeg gjort med alt mit surround. Dipole B&W til 6000kr, købt for 1600kr. B&W center til 5000kr, købt for 1600kr. Fronter B&W købt brugt for 27 år siden for 5000kr. SR til 15000kr, købt for 7500kr
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |