|
Sonos og Apple Music |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2016 kl. 17:37 |
Jeg SÅ træt af, at Tidals playlister nu er 50% rapmusik, så je overvejer at sadle om. Før jeg gør det, så skal jeg dog lige have bekræftet, at det er muligt at køre flere forskellige streams på samme tid på Sonos med Apple Music? Ungerne hører ofte hver sin playliste imens jeg hører en tredje og det virker fint på Tidal.
Jens nævnte det under Betaen, men jeg skal lige være sikker nu hvor den officielt er ude. Nogen erfaringer med Apple vs Tidal på Sonos? Redigeret af Torben Rasmussen - 07-Marts-2016 kl. 17:39 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er selv hoppet fra Tidal, deres playlister er gået støt ned af bakke, ihvertfald ud fra min smag.
Så selvom de har den bedste HI-FI lyd, har jeg fravalgt dem pga. manglende "ordentlig" musik opdagelse. Apple Music er i mine øjne knald gode til playlister osv., men må indrømme at jeg stadigvæk også bruger Spotify. Apple Music kan godt spille i flere zoner på samme konto på een gang, jeg har lige prøvet i tre zoner på samme konto. Jeg har så godt nok en familie konto, ved ikke om det gør en forskel. Men man kan jo under Apple Music i Sonos vælge sin bruger, ala Spotify's flerbruger account, så man ikke får "ødelagt" sine anbefalinger med andres musik. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg følger lige selv op på den her. Jeg tog skiftet til Apple og afmeldte Tidal. Det virker fint med flere streams, men ikke hvis jeg starter Apple Music op på en telefon samtidigt. Det betyder jo nok, at du ikke kan køre streams på samme profil 2 steder og at Sonos (Alle zoner) kun tæller for 1 stream. Ikke et stort problem, men det kunne jo godt være, at jeg var ude og konen var hjemme. Problemet er, at den profil som Apple laver for dig, hvor den foreslår musik er unik for hver enkelt bruger, så med et familieabonnement, så ville jeg ikke få vist samme forslag hvis jeg opretter en bruger specifikt til Sonos...
Det er dog kun på telefonen, at du promptes for at musikken kører et andet sted - på Sonos spiller den hele tiden. En anden irritation ved Apple er, at søgning på eks. kunstner giver mig alle album i én pærevælling. Hos Tidal kunne man lave en lille for-sortering på "Egne album", som så derefter blev vistes sorteret efter dato. Apple smider bare tingene ind efter bedste match og dato er slet ikke med deri. Det gør det pænt svært at finde seneste nye album fra en kunstner. Redigeret af Torben Rasmussen - 16-Marts-2016 kl. 09:40 |
|
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Synes da, at der står årstal og den er sorteret efter dette, når jeg søger på en kunstner og derefter vælger 'Album' ('Populære album' er ikke sorteret, men 'Album' er).
|
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
![]() |
|
Du er med på, at det er Apple Music interfacet inde i Sonos jeg snakker om og ikke Apple Music App'en, right? Hvor finder du "populære album" i den søgning?
Redigeret af Torben Rasmussen - 16-Marts-2016 kl. 18:00 |
|
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Rigtig nok kan søgeresultatet ikke sorteres efter hvad man nu ønsker, men hverken Spotify eller TDC Play gør det anderledes end Apple Music.
Jeg kan ikke huske hvordan Tidal og Deezer vendte tilbage med deres søgeresultateter. Du kan jo oprette flere brugerkonti i Sonos til dine Apple Music konto, og så linke dem til Apple Music, hvis du altså har et familie abonnement. Så kan man når man spiller på Sonos, vælge hvilken bruger man ønsker at anvende. Jeg har også overvejet at oprette en enkelt Apple Music konto kun til Sonos, men så vil jeg jo netop miste personlige tilrettelse til min smag. Så hvis bare resten af brugerne på Sonos husker at bruge deres egen bruger, ser jeg det ikke som et problem. Redigeret af Jever - 16-Marts-2016 kl. 18:33 |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Nej. Sad og sov. Sorry. |
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
![]() |
|
Tidal kan ikke sortere som sådan, men den lister til gengæld søgninger efter dato pr default. Så det album der lå øverst var også nyest. Lav for sjov en søgning på "Johnny Cash" og prøv at gætte hvilket album der er det seneste udgivne når du ser på listen i Sonos... Held og lykke!
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |