|
K: Sonos Connect m. mod |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2016 kl. 10:30 |
Jeg eftersøger en clock-modded Sonos Connect, helst af ét af de kendte brands - Dr. Volk, Cullen, W4S, what-ever.
Formålet er at udføre en ordenlig dobbelblindtest mellem dén og min nuværende standard-Connect, da jeg (til min store overraskelse) ikke kan finde en sådan nogen steder på nettet - kun touchy-feely anekdoter, og dén slags giver jeg ikke meget for. Nogen der vil sælge eller eventuelt udlåne???
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor bor du ?
|
|
![]() |
|
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
Vanløse.
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Bor i Frederikssund og arbejder i Gladsaxe. Vi kan nok finde ud af noget hvis det er. Send en PM.
|
|
![]() |
|
Will do.
Redigeret af jonlanghoff - 23-Marts-2016 kl. 14:24 |
|
![]() |
|
multibear ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2006 Sted: Randers Status: Offline Point: 162 |
Der er en til salg på hifi4all med mod fra Dr. Gert Volk.
|
|
![]() |
|
Tak for tippet! Jeg tager et kig.
|
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
Den test du vil lave, ku det tænkes du ville dele resultatet med os? :)
|
|
![]() |
|
You bet! :) Er også meget modtagelig for gode råd og idéer til hvordan man bedst tester. Det skal givetvis være usynligt for testpersonerne om de lytter til det ene eller det andet, men derudover er jeg ikke særligt besluttet på hvordan man bør gøre for at være så "videnskabeligt korrekt" som muligt. |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Få fat på en der kan skifte om for dig, og lyt selv om du kan höre forskel. Lyt först til den umodificerede udgave, så den modificerede udgave, og så til en vilkårlig af de to, som din kammerat bestemmer. Pröv et par gange, og del gerne dit resultat. Det burde väre en god nok metode til at give et kvalificeret indspark i debatten. Lad väre med at göre det mere besvärligt end det - uanset metode vil der alligevel väre folk der vil kritisere den, fordi dine resultater ikke stemmer overens med deres opfattelse
|
|
![]() |
|
En såkaldt ABX-test, ikke sandt?
Nogen forslag til hvad man bør lytte til, der vil kunne tydeliggøre en eventuel forskel på de to afspillere mest muligt? |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Ja, men en ABX test er kun for at overbevise andre. Er du ligeglad med hvad andre mener, kan du også bare selv skifte frem og tilbage og lytte efter.
Brug noget musik du kender godt - det behøver ikke være perfekt indspillet. Hvis en forskel kun viser sig ved perfekt indspillet materiale, er det ligegyldigt alligevel. Ser frem til at høre om dine erfaringer - har selv tænkt på at købe en modificeret Sonos flere gange, men da jeg kun kan koble op trådløst, så har jeg droppet det igen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |