|
VR Briller og almindelige 2D film |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Snippermanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2016 kl. 11:17 |
Kan ikke rigtig læse mig til det ud af beskrivelsen, men kan nogen eventuelt belyse om man med et sæt SHINECON VIRTUAL REALITY 3D BRILLER (eller tilsvarende) kan se almindelige film som man har på sin telefon?
Der er noget med at billedet skal hakkes over i to halvdele og det kan telefonen jo ikke bare lige, men findes der 3. parts apps som kan gøre det og virker det med de gængse mediaafspillere f.eks. EZ eller UPnPlay etc? |
|
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Du linker til nogle Virtual Reality 3D Briller uden eget display. De er beregnet til smartphones med en maks. længde på 170mm. Det må være noget lignende som den gratis Google Cardboard. https://www.google.com/get/cardboard/ VR kræver meget kraftige grafikkort. Det kan man ikke bare lige erstatte med en 3. parts apps. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Snippermanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Hej Carsten
Jeg er klar over at det er en "passiv" model som I princippet er en fancy version af Google Cardboard. Ikke desto mindre så virker det mig bekendt stadig ved at mobilens skærm deles i to og sendes direkte gennem hver linse for at opnå en optisk illusion af VR/3D. Spørgsmålet er så om det virker med "almindelige" 2D film
|
|
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4748 |
Hej. Jeg er ikke ekspert. Men mener at der er 3 problemer. Ja du kan afspille en alm 2D film på din mobil. Men der vil ikke være nogen optisk illusion af VR/3D. Den optiske illusion af VR/3D fremkommer først når et kraftigt Grafikkort opdeler billedet til to med en forskydning der svarer til afstanden mellem øjnene. På Google DEMOER er denne beregning foretaget på forhånd. Pixel tætheden på en mobil er valgt ud fra at man holder den normalt, foran sig. Når man pludselig holder den få cm fra øjnene føles billedet kornet, da man pludselig kan se de enkelte pixels. Næsten alle bliver søsyge hvis de tager et VR headset på som ikke viser mindst 90 billeder pr sekund. Men det nemmeste er at prøve det af, med en Google Cardboard. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Jeg har sæt Samsung Gear VR - og der er applikationer der kan vise normale 2D film via VR brillerne...
Hvordan det virker med de biller du linker til, eller med cardboard aner jeg ikke
![]() Redigeret af zulfo - 21-Marts-2016 kl. 21:03 |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Hej.
Jeg fandt et interesant review af Samsung Gear VR: http://www.cnet.com/products/samsung-gear-vr-2015/ Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 21-Marts-2016 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Det største problem jeg har lige nu med Gear VR er, at det er umuligt at opdrive en controller der virker med min S7 Edge ![]() I morgen har jeg tænkt mig at prøve om en 200,- kroners Xbox 360 controller fra Elgiganten virker... I gamle dage virkede Sixaxis controllere f.eks. fint med Galaxy S5, men Samsung har fjernet den mulighed, og deres egen controller er ikke til at købe endnu, ikke så fedt når mange spil kræver en controller
![]() |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |