recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 65" tv til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 65" tv til stuen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 65" tv til stuen
    Sendt: 19-Marts-2016 kl. 10:15
Hej alle.

Jeg står og overvejer at udskifte mit 50" Panasonic 50UT50 med denne 65" fra LG.

http://www.lg.com/za/tvs/lg-65UF680T Det er en LG-65UF680T og står på tilbud hos Power til 9.999 kr med 6 mdrs. Netflix 4K. Så det virker som et fint tilbud.

Hvad siger i? Mit budget er på MAX 12.000 kr.

Jeg har været inde og se det, men det er jo svært når fjernsynet ikke er fin justeret, men fik set det med alm. tv signal, og det så fint ud.

På forhånd tak.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 11:32
LG bruger IPS paneler i deres LCD skærme, som giver et ret dårligt Sortniveau. Når du kommer fra plasma, så vil det nok være ret tydeligt at se.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:44
følger lige lidt med, da jeg os står i at skal have nyt 65"
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 19:29
Som Torben siger, så skal du passe på, når du kommer fra plasma. Det er langt fra alle LCD, der er så slemme med sortniveau i dag, men det omtalte er ikke godt.
Men ens for alle LCD er, at de stadig ikke er kommet op på siden af plasma, når det gælder sort. Det afholder mig fra at opgradere, før 65" OLED er til at betale. 
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 21:05
Jeg ville ikke smide penge efter et TV med IPS panel. Den sorte farve af bare noget der ligner jeg ved ikke hvad. 

Jeg har selv haft et tv med IPS panel med Kantbelyst.....Nu har jeg et Panasonic CXC725.....det er super fedt tv.....
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 06:11
Jeg har et Panasonic 47DT60 med IPS panel, som jeg er yderst tilfreds med.
Efter en del finjusteringer af baggrundsbelysning, kontrast, lys og andre småjusteringer. Så står det næsten lige så godt, som mit tidligere Panasonic plasma TV.
Jeg sidder dog ikke i et helt mørkt lokale og ser tv, eller tester med div. testprogrammer for at måle sort niveau o.lign. 
Jeg bruger det til lidt af hvert - i de forskellige belysninger, som en alm. dag og aften har.

Jeg ville ikke undvære den gode betragtningsvinkel, som IPS panelerne har - i bytte med en smule bedre sort niveau.
Hvem hulen vil begrænses til én bestemt placering lige midt for, for at få det optimale tv billede - not me !
Jeg kender ikke til, hvordan LG's tv er, da jeg kun har haft Panasonic. Så der må andre med erfaring med LG komme på banen.

Edit: Hvis du går lidt ned i størrelsen, er udvalget noget større, for at finde et godt TV ift. dit budget. 

Redigeret af Roland - 23-Marts-2016 kl. 03:54
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 13:16
Sonys X85 er på tilbud i El-giganten til 11.999 lige nu. Den holder lige budgettet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sonys X85 er på tilbud i El-giganten til 11.999 lige nu. Den holder lige budgettet.

Måske relevant samtidigt at fortælle manden, at Sony har nogle issues, når det gælder den nuværende modelserie, med Android-TV, som for nogle betyder langsom betjening, TV'et fryser, genstarter m.v.!

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Måske relevant samtidigt at fortælle manden, at Sony har nogle issues, når det gælder den nuværende modelserie, med Android-TV, som for nogle betyder langsom betjening, TV'et fryser, genstarter m.v.!

M.v.h.

Men det er nok alligevel det bedste alternativ, hvis man står og skal have et 65" med et budget på 12.000.
Så spørgsmålet er, om han skal vælge et endnu ringere TV, eller betale mere for et bedre.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 22:06
jeg har sonys tv 65 " og jeg er yderst tilfreds og i forhold til mig gamle LG PS8000 er både sortniveau og betjeningshastighed langt overlegen på Sony :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:59
Mit eget X85 kører fint. Der er en bug i optagefunktionen, som Sony har bekræftet selv at kunne genskabe, så det forventer jeg at de fikser, men derudover, så har de fået finpudset Android en del ift. de første versioner. Jeg har ikke problemer med, at det går i stå længere. Ift. LGs WebOS, så er Android dog ikke en raket.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 10:18
Rigtig mange andre har problemer.
Men skal blot benytte skærmen som monitor, og uden internet-/netværksforbindelse, så fungerer det ok.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu