|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
morten795 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 21:42 |
Hejsa,
Jeg har for noget tid siden købt et Philips 32pf9731 igennem TapeConnection og fået det leveret via Post Danmark. Da pakken ankom var det en spinkel kvinde der skulle levere den til os. Eftersom vi bor på 4. sal, så var hun simpelthen ikke fysisk i stand til at slæbe den op til vores fordør. Det endte med at min kærste måtte hjælpe postdamen med at få de ~30 kg. op på 4. sal og ind i vores lejlighed. Hvilket var langtfra uden besvær. Nu er det så gået sådan at der er en pixel fejl på TVet og vi får derfor leveret et nyt enten i morgen el. overmorgen - igen via Post Danmark. Så, hvordan er reglerne ang. levering med Post Danmark? Er pakken ikke Post Danmarks ansvar indtil den er leveret op på 4. sal (Det er vel det man har betalt for)? Og hvis det er tilfældet bør man så ikke nægte at hjælpe med at slæbe den op pga. ansvar omk. evt. skader på pakken? Mvh Morten |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes det er med om de skal hjælpe dig op med den, men jeg ved dog at de har ansvaret indtil der er kvitteret for modtagelse.
Derfor skal der først kvitteres for den når den står inde i jeres lejlighed, og ikke nede på gaden ved bilen. Selvom din kæreste så kommer til at tabe tv'et på vej på op, er det Post Danmarks problem i og med der ikke er kvitteret for modtagelse... Men det der med at hjælpe til med at slæbe op må man nok desværre regne med at skulle. Da jeg fik mit 42" skulle jeg også hjælpe. Man kan ikke forvente at Post Danmark kører rundt med 2 i en bil. Så ville vi nok alle ende med at betale 50% mere for at sende en pakke. Så hellere selv give en hånd. /Ulrik |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Hvis pakkepostbudet er en spinkel kvinde eller mand, og der ingen elevator er i bygningen, og der heller ingen hjælp er at hente fra modtageren m.h.t opbæring på trapper, så er det eneste alternativ vist desværre at forsendelsen returneres til posthus eller pakkecenter, hvor kunden (evt. plus medbragte forstærkninger) så har mulighed for at afhente det, fra den næste dag og en uge frem. For så vidt jeg selv ved, er postens pakkebiler kun bemandet med én person. V.H. musicus (brevomdeler ved Post danmark) Redigeret af musicus - 01-November-2006 kl. 20:45 |
|
![]() |
|
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvor jeg så det. Men jeg er sikker på, at jeg har læst en advasel om netop morten795s problem i handelsbetingelserne hos et-eller-andet net-firma. Jeg er bange for, at PostDK ikke har pligt til andet end levering til "indkørslen". Alternativet, hvis du ikke hjælper post"buddet" er, at du selv kan hente pakken på postcentret/posthuset. MEN jeg kan som sagt ikke huske, hvor jeg læste det:( ...Ole |
|
Moderator, recordere.dk
|
|
![]() |
|
morten795 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Hej Ulrik
Tak for dit svar - dine pointer ang. kvittering for modtagelsen løser problematikken ang. åbenlyse skader der måtte ske på vej op ad trappen... Mht. til spørgsmålet om at skulle slæbe fjernsynet op, så må der jo være fuldstændigt klare regler for hvordan det skal/bør foregå. Og det er selvfølgelig muligt at PostDanmark er I sin gode ret til at nægte at slæbe det op på 4. sal - men der må være en regel der siger det ene eller det andet :) Så hvis der er nogen der kender reglerne ang. dette må I meget gerne sige til. Mvh Morten |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så ud fra Musicus' og Oles svar så tyder det på Post Danmark ikke har pligt til at levere pakken op til vores fordør, men derimod kun til hoveddøren i bygningen (Og vi snakker selvfølgelig stadig om det tilfælde hvor der er nogen hjemme på leveringsadressen).
Det ville stadig være fedt hvis der er nogen kender reglerne og kan sige med 100% sikkerhed at det er på den ene eller anden måde... Mvh, Morten |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Hej Morten Prøv at kontakte post Danmark, de må vel vide det. Du skal ikke regne med at få slæbt en 30 kg pakke til døren på 4.sal, der er vel noget der hedder arbejdsmiljøloven mv, den forbyder sikkert dette. Det sidste er ikke noget jeg ved noget om, blot en formodning. |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Ja, dét med at pakkeposten egenhændigt slæber et 35 kg. tungt plasma-TV op på fjerde sal kan vist kun lade sig gøre, hvis personen er galler, har et navn der ender på -ix, og faldt i gryden med trylledrik som spæd. Prøv evt. også at gå ind på Post Danmarks hjemmeside under 'Pakker'. Der er et link, som hedder 'Erhvervspakker'. Jeg vil gætte på, at der nok står noget du kan bruge dér. Jeg har selv forsøgt at hente det frem, men min Adode Reader er vist desværre af ældre dato, og har store problemer med at hente indholdet. Så jeg kunne ikke selv læse det. |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Det står her: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/FB_Erhvervspakker. pdf Der er dog ingen forbehold for etagebyggeri. Der står om udlevering: "Post Danmark omdeler overalt i Danmark...til den adresse, som afsenderen har angivet på Erhvervspakken." Så er der et par forbehold om forhold, der besværliggør omdeling. Men de skal være "særlige", f.eks. bidske hunde eller manglende snerydning. Mvh. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Da min 50"kom(på en Lørdag)-var der 2 mand i bilen,så jeg skulle ikke selv røre en negl. Men hvad reglerne er,aner jeg ikke. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
en anden ting er vel arbejdstilsynet!?
Er der ikke en regel / lov om at pakker ikke må veje over 20 kg ? at man så sender 20+ kg med fragtmænd, der har palleløftere osv - de leverer også kun til døren... (?) (Ved etager på gaden) Redigeret af Pade2204 - 02-November-2006 kl. 23:22 |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
I de ovennævnte regler fra Post Danmark er overgrænsen 50 Kg. Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |