recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield & HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield & HDMI

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield & HDMI
    Sendt: 21-Marts-2016 kl. 23:09
Jeg har et underligt problem her. 

Min afspiller er sat til Auto Frame Rate ved start/stop. Jeg ønsker at mine film bliver afspillet i den rigtige frame rate. Det kører også fint nok. Film bliver afspillet i 24hz, ipHone 6 optagelser afspilles i 60hz osv. Alt er fint. 

Problemet er når jeg afspiller og stopper eller lign....så mister mit tv forbindelsen til Nvidia og billedet forsvinder (Periodisk)......men altså IKKE under når jeg ser film. Kun under start og stop.....dvs starter en film, spoler lidt his og pist , stopper filmen går ud i Kodi oversigt og afspiller og stopper igen. 

Men hvis jeg IKKE vælger Auto refresh rate så er alt OK....bortset fra at alle film bliver afspiller i 60hz. 

Jeg tænker lidt på om jeg har lavet rod i HDMI settings eller lign. Mit TV kører med HDMI 2.0 og HDPC 2.2.

På Nvidia har jeg sat den til Full HDMI eller noget i den retning. 

Er der nogen der ved hvad det kan være ?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 07:53
Dit tv skal formentlig bruge lidt tid på ændring af framerate..
miri
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 08:14
Der hvor du slår auto refreshrate til i Kodi, er der er felt lige under, hvor du indstiller en lille pause, måske det kan afhjælpe dit problem. Men hvilken udgave af Kodi bruger du? 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 08:30
Det er  fordi menuen ikke kører med samme frame rate som filmen, så når du hopper til eller fra menuen skal der skiftes refresh rate på HDMI forbindelsen. Det kan HDMI ikke uden at afbryde forbindelsen og genetablere den med den nye refresh rate. Pause funktionen er der så man ikke mister de første par sekunder af filmen mens HDMI bliver færdig med at skifte refresh rate.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 19:47
Jeg kører med seneste KODI.....altså den der kom samtidig med update'en til Shield. 

Men det med pausen hjælper til med at man ikke mister et par sekunder i starten når man afspiller en film.

Korrekt at KODI menuen er i 60hz...hvor i mod filmen er i 24hz. 

Jeg prøver mig frem med pause funktionen....men tvivler. Mit TV  genstarter periodisk. Jeg er 100% sikker på at der er ikke fejl på mit tv. Min kammerat har et magen til og den laver osse det samme nummer med Shield. Af en eller anden årsag kan den ikke lide det med skiftende refresh rate.

Jeg tænker lidt på om jeg har lavet rod i HDMI settings eller lign. Mit TV kører med HDMI 2.0 og HDPC 2.2.

På Nvidia har jeg sat den til Full HDMI eller noget i den retning. 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 20:10
Det jeg prøvede at sige var, at det ikke er en fejl. Det er en egenskab ved HDMI og der er ikke noget at gøre ved det, hvis du vil vise dine film med den rigtige refresh rate. Min WDTV live + Panasonic TV gør præcis det samme.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Det jeg prøvede at sige var, at det ikke er en fejl. Det er en egenskab ved HDMI og der er ikke noget at gøre ved det, hvis du vil vise dine film med den rigtige refresh rate. Min WDTV live + Panasonic TV gør præcis det samme.

Nej nej.....jeg mener heller ikke det er en fejl på TV eller Shield. Ville bare høre om det er normalt.  Men skal refresh rate stå på always eller start og stop ?

Men nu skriver du at du har et Panasonic tv. Jeg har prøvet at afspille en 3D film via Shield. Det er SBS. Men mit TV vælger at afspille filmen så den er delt op i 2....med ens billeder. 

Hvordan får jeg tv'et til at forstå at det er en 3D film ?

Har prøvet at gå ind i menuen på tv'et og ned til 3D funktion. Men den er grå...(Deaktiveret)...så jeg kan ikke foretage noget. 

Jeg har et Panasonic CXC725.

Redigeret af xalodogan - 22-Marts-2016 kl. 21:09
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 14:42
Du burde sideloade Kodi, så får du en version, der er tilpasset specielt til Nvidia Shield, og har mulighed for, at køre DTS HD Master, hvis du har brug for det.
Jeg har sat Auto Frame Rate til always og oplever ikke problemet.
Jeg er ikke sikker på, du burde sætte HDMI settings på full. Brug det, den har valgt som standard...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 19:24
Hvorfor skulle den dog ikke stå på Full? Det er vist de færreste Tv, der ikke understøtter fuld farvespektre i dag. Mit eget er et mellemklasse plasma fra 2011 og understøtter det.

Jeg vil så mene, at man skal sætte auto frame rate til start/stop. Men i dit tilfælde, hvor du oplever de problemer, er det måske godt nok at vælge always. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 15:36
@Nagash

Vil nu også mene man skal være "forsigtig" med bare sætte den full. Har testet begge måder, og ved full, der mister jeg alle detaljer i det sorte/ mørke, så sort er sort uden detaljer.

Dog har jeg heller aldrig haft problemer med sort når den står til limited, men masser af detaljer i det mørke / sorte.

Har Shield 16GB og Samsung top model anno 2012.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 21:55
@JordanDK - Jamen måske du også skal indstille det på dit TV? Mit TV stod til limited som standard. Gik så bare ind og valgte auto (man kunne ikke vælge full). Og så var alt som det skulle være. Det var tilbage dengang jeg brugte HTPC.

Da jeg så slog min Shield til i efteråret, blev alt pludselig gråt igen og det var næsten som at gå tilbage til LCD :P Så måtte jo slå limited til i mit TV igen, så farverne stod korrekt igen.
Men efter Shielden nu har fået support for full, så kører de begge med dette igen. Det ser altså noget bedre ud :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 08:22
Jeg havde også problemet, da jeg brugte den playstore udgave du nævnte. Jeg har siden opdateret til den sideload version, der har HD lyd understøttelse. Jeg har ikke oplevet det siden.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu