|
Slingbox |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Vocalisten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2016 kl. 20:55 |
Jeg har stort YouSee TV abonnement via kabelTV derhjemme.
Jeg har Boxer abonnement i mit sommerhus. Jeg
bor næsten halvdelen af året i sommerhus, men jeg kommer også i
sommerhuset i løbet af året i weekender, på helligdage o.s.v. Hele året betaler jeg to abonnementer - et til YouSee og et til Boxer. Det vil jeg gerne slippe for, da det er en stor udgift. Jeg
vil ikke styre mine TV-apparater via en computer, jeg vil styre dem via
en fjernbetjening, og jeg vil kunne arbejde på min computer og min
telefon MENS jeg ser TV. Men hvordan gør jeg det - uden at skrue ned for abonnementerne i ny og næ, og dermed i perioder at miste TV signalet et af stederne? Kan
en såkaldt SLINGBOX M1 på hjemadressen klare det, og skal man så anvende
sin computer i sommerhuset, eller kan man få TV'et i sommerhuset til at
gå direkte på routeren? ELLER skal man investere i et Apple-TV, som i
sommerhuset kan sende signalet fra routeren til TV'et? Jeg er forvirret. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yousee play og chromecast eller en android box som nok er det mest smarte i sommerhus
Redigeret af Niller55 - 26-Marts-2016 kl. 21:39 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det forlyder også at den nye fra YS muliggør at der kan ses optagelser fra den når man er ude, og at den har Remote Record,så den kan opsættes udefra.så det kunne også være en mulighed. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vocalisten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Tak for svaret, Niller55.
HAR allerede en chromecast. Men det involverer jo telefon eller computer, ikke? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kræver en Telefon eller Tablet som Remote til CC, ganske som du bruger den nu. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4754 |
Hej. Du kan opsige dit Boxer abbonnement og lade være med at tænke på en Slingbox. Alle YouSees kunder har gratis TV på Farten. http://www.recordere.dk/2015/08/yousee-grundpakke-kunder-faar-tv-paa-farten/ Det nemmeste i sommerhuset er at hente enten en app til Apple eller Google play. Jeg vil foreslå at du starter med at prøve en Chromecast2 som du tilsutter til en HDMI Indgang og fjernbetjener fra en mobil. En ny koster fra 320 kr. Men hvis du vil have en med rigtig fjernbetjening ville jeg kigge på en nVidea Shield. Jeg er dog ikke sikker på at YouSee på farten sender TV2. Men der kan man tegne et separat abonnement på TV2 Play. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-Marts-2016 kl. 23:05 |
|
![]() |
|
Præcis, Radiomanden - eller en PC/Mac.
Og som jeg skriver i mit indlæg, er det det, som jeg vil undgå. Så Chromecast er ikke ideelt. Men hvordan får man så signalet fra Slingboxen på hjemmeadressen transporteret over til TV'et i sommerhuset? |
|
![]() |
|
TV2 ude fås som tillæg for Kr. 10/måned. |
|
|
|
![]() |
|
Det gør du ved at tilslutte PCen til TVet, med CC kan du bruge Telefon og Tablet til hvad det nu ønskes samtidig med at CC viser en udsendelse. |
|
|
|
![]() |
|
Hej Csell.
Yes. Og jeg har prøvet med Chromecast og mobil og Yousee på farten. Men det involverer tablets, mobil eller PC, hvilket jeg gerne ville være fri for. nVidea Shield kender jeg ikke, så det skal jeg have googlet. |
|
![]() |
|
Radiomanden:
Jeg vil som sagt gerne undvære at benytte telefon, tablet eller PC/Mac - også selvom de kan anvendes til noget andet samtidig. |
|
![]() |
|
Nivea shield eren spillekonsol og en Streamer da den har CC indbygget, der er diverse Apps på og til den, men vistnok ikke lige nu YS Appen. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |