|
Antenne forstærker hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
peterhansen1982 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Status: Offline Point: 694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2016 kl. 06:20 |
Hej alle i kloge mennesker. Er flyttet i ny lejlighed og har lidt problemer med signalet fra parknet. På stue tv mangler nogle kanaler får besked på de ikke kan findes /ses selvom de er i min pakke og trækker jeg antenne over gulv i lige linje kan de ses uden problemer. Ydermere er søn blevet så stor at han har fået tv og der er problemet endnu større som oftest pixelerer det extremt.
Setup er som følger. Antenne dåse fra parknet føres rundt over dør i kabelliste til en sløjfedåse. Hvor første tv er stuen og derefter ind til børneværelset. Hvilken forstærker skal jeg bruge for at booste begge tv eller flere? Kabel er selvsamlet med rigtige stik og kvalitet så de er på præcise længde for at undgå sammenrulninger. Mvh og god dag |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efter hvad der skrives, så kunne det tyde på at der er et problem med det leverede signal, så det skal undersøges. Problemet kunne måske også være din egen installation. At tilslutte 2 TV i en lejlighed skulle ikke være et problem, det virker fint her, og uden forstærker. Kabeltræk til det ene omkring 8 M, til det andet 14-15 M. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Du siger, det virker, hvis du fører kablet direkte over gulvet... Hvis kablet bliver bukket for skarpt omkring hjørner, så holder det op med at virke optimalt.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Ja. Det lyder til at du skal gennemgå din installation en ekstra gang.
Hvis det virker med direkte kabel er der jo noget galt. Måske er dit signal lige på kanten og så er det dæmningen i slut dåsen der gør udslaget. Denne forstærker er yousee godkendt og virker godt hvis en eksisterende installation skal udvides. http://www.silvan.dk/el-belysning/elinstallation/el-tilbehoer/tl-multimedieforstaerker?id=2680%231468985&type=variant |
|
![]() |
|
peterhansen1982 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Status: Offline Point: 694 |
Mistænker selv at det er kanter der driller men stik sidder idiotisk placeret i forhold til rummet. Da det dræber signalet driller det jo bare yderligere på 2 tv. Håbede en forstærker kunne afhjælpe lidt.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En forztærker på et e.v.t dårligt signal eller installtion er ikke en god ting, der bør som tidligere skrevet heller ikke være nogen grund til at bruge en hvis alt er som det skal være. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Jeg satte en antenne forstærker op i min lejlighed - allerede den gang der var analog kanaler fordi der var sne på de kanaler der lå højst oppe i frekvens området og det har virket fint - også efter det analoge luk....
Ja, det er med sikkerhed fordi YouSee ikke lever nok signal hos mig, men jeg gad/gider ikke at bøvle med dem. Desuden skulle jeg have 4 modtagere på (TV'er og recordere). Selv med YouSee's medleverede 10m antenne kabel var der sne på skærmen. Råd: Forstærkeren skal sidde på første dåse, dvs. så tæt på hvor YouSee fører signalet ind i lejligheden. Jeg benytter en relativ dyr Triax forstærker med F-stik. |
|
![]() |
|
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
wisi vx81 og en fordeler er det du skal havde fat i, det er de samme som yousee teknikerne sætter op og er det bedst til tv og internet igennem antenne kablet.
|
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
Du skal selvfølgelig først tjekke din installation, som andre har skrevet. Har selv Parknet og benytter en antenneforstærker med 3 udtag, 6 dB, 9 dB og variabel 6-12 dB og bruger således også forstærkeren som fordeler. Stuen nøjes med de 6 dB, BlueTinum optageren får 9 dB og soveværelset får 12 dB.Jeg kan ikke lige fortælle dig hvad forstærkeren hedder, den er ikke til salg mere (var købt hos AvXperten), men hvis du ikke finder fejl i din installation er det noget lignende du skal ud i. Jeg gav 3-400 kr.
Redigeret af BlueFox - 31-Marts-2016 kl. 23:49 |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
Peter, hvor bor du henne i landet, jeg har en DVB-C antenneforstærker liggende jeg ikke bruger som du gerne må låne og se om det hjælper, hvis det har interesse ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |