|
Raspberry pi i bilen |
Besvar |
Forfatter | |
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Marts-2016 kl. 17:28 |
Hej
tænkte på om ikke der var et par "nørder" herinde der kunne hjælpe med at lave en løsning, hvor man evt bruger sin raspberry pi som en server der deler film, musik og lydbøger til 2-3 ipads over et netværk ? |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.dustinhome.dk/product/5010814681/seagate-wireless-plus-1tb-mobile-storage-demo?gclid=CNO5z7fg6MsCFWTbcgodRrsCwA&ssel=false&_ga=1.174329697.2143544293.1459352697
Jeg havde nok bare valgt den dovne løsning..... Klaus |
|
Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
kender den godt, men har desværre ikke de bedste erfaringer med den, oplevede mange af filerne ikke kunne afspilles, og jeg har en raspberry pi, en harddisk og mobilnetværk
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg ville nok vælge noget med et andet filsystem end en Raspberry pi. Noget der er nemt at få til at køre på '12' volt. En Intel NUC vil være et godt bud. Hilsen Carsten. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fordi? Klaus |
|
Baum
Bruger Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde også engang en ide om at lave sådan en løsning, men er aldrig kommet i gang.
Jeg ville sætte raspberry pi op som et access point, som ipads kunne forbinde til. Så var meningen at dele filmene via FTP fra en USB stick. Her er vejledningen jeg fandt til at sætte Pi op som Access Point: Du må gerne fortælle hvis du finder en løsning. Vh.
|
|
dumb
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
vi bruger den nævnte Seagate wireless model og den fungerer ganske fint. Jeg har aldrig oplevet at den ikke vil afspille de film jeg har lagt over, men det kræver jo selvfølgelig at du de konverteres til et format iPad'en forstår. Men det vil jo også gælde for din Rasberry PI løsning. Så mon ikke du bør kigge på det format du har filmene i? /Thomas
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
dumb har du hørt om VLC :)
|
|
Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
hej jeg havde faktisk forestillet mig at VLC kunne være en løsning
men jeg har også fubdet en guide til at sætte en plex server op på raspberry pi det kan sagtens vær e mine filer der er problemet da jeg prøvede seagten
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Infuse App på IOS spiller alle filer jeg har fundet og det fungere perfekt med Seagate Wireless.
Man skal ikke bruge seagates egen app til afspilning, men kun som konfiguration af Seagate.
|
|
Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
infuse kender jeg, jeg tror sgu jeg bestiller en seasgate :D
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |