|
Chromecast tænder ikke tv'et |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
@rnem
Junior bruger Oprettet: 04-Februar-2009 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Marts-2016 kl. 14:31 |
Da jeg købte CC og satte det til tv'et fungerede det perfekt.
Nu efter et par måneder, skal jeg aktivt tænde for tv'et inden jeg kan caste. Før gjorde CC det automatisk. Derudover slukker TV'et for lyden fra CC efter nogle timer. Det gjorde det ikke i starten. Nogen forslag ? Jeg har prøvet at geninstallere CC på tv'et uden det hjalp Mvh @rnem
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke lige gennemskue det du gør, har ikke hørt at den skulle kunne tænde TVet, kun at den selv kan skifte til den HDMI den sidder i, når den forsynes externt. Jeg har den så den forsynes fra TVet, så den ikke er tændt hele tiden, det virker helt som det skal. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
@rnem
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg købte CC satte jeg den blot i tv'et og hentede app'en til min mobil og gjorde det som kom op på tv'et. Derefter hentede jeg bla Spotify. Når jeg så startede Spotify på mobilen, så kunne jeg trykke på Cast ikonet og derefter gik lyden (og billedet) over på Tv'et, selvom tv'et var slukket (altså alm standby)
Gir det mening
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
CC kan have brug for ekstern strøm. Hvis dit Tv slukker for USB-porten, så er der ikke strøm på CC og så vil TVet ikke kunne aktiveres. Giv den strøm fra den medfølgende strømforsyning i stedet (eller bare fra en mobillader).
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
@rnem
Funktioner
Tak(0)
|
Min CC har hele tiden været forbundet med sin egen strømforsyning
Så det kan ikke være det :-(
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at forsyne den fra en USB på TVet. Er der så stadig problemer, så prøv på et andet TV, fejler det, så er der et problem med CC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
@rnem
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skulle forskellen være på at få strømforsyningen fra tv'et frem for opladeren. Eftersom CC virker men bare ikke på samme måde som da den blev installeret ? Jeg har desværre ikke et andet tv at teste på.
|
|
xozzi
Bruger Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har der fornyeligt været opdatering til dit TV, der kan have påvirket det?
|
|
@rnem
Funktioner
Tak(0)
|
Nej heller ikke det.
Når jeg starter feks Spotify på mobilen og vil carste til tv, så står der på mobilen at den carster til tv. Lyden forsvinder også på mobilen, men tv'et er stadig tavst og med sort skærm indtil jeg tænder det med fjernbetjeningen og sætter det over på hdmi Mystisk |
|
python
Bruger Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er meget almindeligt, at den mulighed for at tænde for TVet, ikke er tilgængelig på alle HDMI portre på TVet... så hvis du har skiftet HDMI port, så kan det være årsagen.
|
|
@rnem
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også prøvet at sætte CC i de andre porte uden succes
|
|
Brianigenigen
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har 3 CC'er, de er alle koblet til Tv's USB for power.
Jeg var SLET ikke klar over, at den evt. selv kunne starte TV, for når mine TV er slukket, så har jeg ingen CAST ikons på det der skal castes
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |