|
Alternativ til WD TV Live |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Jan4600 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2016 kl. 18:05 |
Jeg har nu i nogle år virkelig haft glæde af min WD TV Live, men nu er den stået af og vil ikke mere. Spørgsmålet er så om jeg skal og kan købe en ny WD TV Live eller findes der nu bedre alternativer?
Jeg har brugt WD til at se netflix, og så har jeg været rigtig for den evne til næsten at afspille de fleste filformater. Et ønske kunne være en afspiller der klarer PLEX og er stærk nok til at transcode de mest gængse filformater til mit TV og så selvfølgelig Netflix og gerne HBO Nordic. Og meget gerne mere eller mindre plug and play! Findes dette alternativ? Mvh Jan |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske strømforsyning er blevet træt, og trænger til nogle ny elektrolyt kondensatorer til få kroner som gør-det-selv reparation? (ikke fordi jeg kender den som sådan, men kunne være en mulighed) Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Der er ingen hardware boxe jeg kender til der kan det du efterspørger.. Desuden har netflix fjernet sin app på de fleste media streamers inclusiv nyere udgaver af WDTV.. Tilbage er HTPC/NUC som via plex/kodi kan det du efterspørger vil jeg tro,men det er bestemt ikke plug and play.. Så enten en chromecast til netflix,og så en media/network streamer til at afspille alverdens formater, eller NUC/HTPC med diverse apps |
|
![]() |
|
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 284 |
Overvejer selv en Xtreamer æske, til afløsning af min gamle WDlive:
http://www.xtreamer.net |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Indtil jeg så tsunsmijhoes opslag, ville jeg have foreslået nvidia shield eller atv4. Men det kan godt være, at jeg overser noget?
|
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Du kan også køre 5-8 km og afhente min WDTV Live.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
En Nvidia Shield ligger lige til højrebenet. Den klarer PLEX uden serversiden skal have kræfter til transcoding. Alternativt kan den også klare Kodi. Netflix klarer den også. Endda i 4K, hvis ellers dit yderlige udstyr kan klare det. Den har godt nok ikke en HBO app, men den har Google Cast, så du kan streame det den vej med Chromecast funktionen fra din Android eller iOS enhed.
Alternativet kunne være en ATV 4. Den har også PLEX og en strippet udgave af Kodi. Den har selvfølgelig også Netflix og denne har så rent faktisk en app til HBO. Den kan dog ikke klare 4K og den halter også på lydformater og du er tvunget til enten 50 eller 60hz. Den kan ikke klare 23.976hz, som de fleste film er i.
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Min wdtv blev skiftet ud med ATV4 i julen.
Jeg benytter infuse til at afspille alle mine dvd rip. Dog kan Infuse ikke afspille ISO filer endnu, så jeg har skiftet containeren ud på alle mine dvd rip med en mkv container. |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det kan Kodi heller ikke, og det er den Infuse er baseret på. Så den funktion kommer nok heller ikke til Infuse.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Efter som shield er baseret på android, har den samme problemer som alle andre android media streamers,det skal man bare være opmærksom på. Jeg personligt er gået en stor bue uden om android netop fordi de slet ikke er modne nok til at kunne det samme som mine andre streamers. Jeg har en PCH-A210, Dune HD D1, Mede8er x600 3D, og jeg har prøvet 2 android boxe samt en raspberry,og de stank langt væk.. Netværks problemer, 24p problemer, stuttering, OSV Redigeret af Tsunamijhoe - 02-April-2016 kl. 13:03 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12404 |
Android har da ingen problemer.
|
|
![]() |
|
Øhh,nå! I hvilken verden har android ingen problemer med 24p? Stuttering? rigtig passthrough af HD audio? Bare for at nævne nogle få.. Bare fordi nvidia siger at de nu understøtter det,er ikke ensbetydende med at det virker korrekt..Og mine personlige erfaringer med android i et hjemmebio miljø,er at det stinker langt væk. Det er dog ved at være 1 år siden jeg sidst har rodet med en android box, så måske de har fixet nogle af børnesygdommene. Redigeret af Tsunamijhoe - 02-April-2016 kl. 13:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |