recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP Laserjet 2100 printer købes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HP Laserjet 2100 printer købes

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HP Laserjet 2100 printer købes
    Sendt: 03-April-2016 kl. 21:45
Min gamle HP printer er gået i stykker.- Er der nogen der har noget tilsvarende!
Den skal kunne fødes fra en printerport gammeldags LPT1 og bl.a kunne printe dos.
vh. Kurt Espersen
elmand@pc.dk

Redigeret af Elmand - 04-April-2016 kl. 10:04
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 03:01
Føtex og Bilka har en Laserjet på tilbud denne uge
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 10:03
Tak for tippet,men de kan ikke tilsluttes en gammeldags printerport LPT1
vh. Kurt Espersen
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 14:28
Du kunne også købe en LPT1 til USB Type-B adapter så vil du kunne tilslutte alle nyere printere til din LPT1 port.

Det er ikke billigt men muligt

Redigeret af Henrik_45 - 04-April-2016 kl. 18:46
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 16:06
Har en gammel http://www.brother.dk/printers/laser/hl-2030
Kan den bruges?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Jegergrim Jegergrim skrev:

Føtex og Bilka har en Laserjet på tilbud denne uge

Som har understøttelse af DOS?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 18:23
Det er da pænt af dig at foreslå det, men det er jo en USB printer og kan ikke køre på en parrallelport lpt 1

Så er der mere foreslag i at købe en adapter fra parallel til USB,- så kan jeg bruge min farvelaser,- jeg
må lige se at finde ud af det, men mit tyske er kke godt nok,så jeg skal have hjælp.
Men tak for tippet.

Mvh.
Kurt Espersen

Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 18:42
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:32
Det er billigere at sætte et usb kort i PC'en. Det fik jeg i min gamle 95'er stationære. Kostede godt 200kr dengang
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Elmand Elmand skrev:

Det er da pænt af dig at foreslå det, men det er jo en USB printer og kan ikke køre på en parrallelport lpt 1

Så er der mere foreslag i at købe en adapter fra parallel til USB,- så kan jeg bruge min farvelaser,- 
Er der ingen USB porte i PC?
Et billigt PCI -> USB kort fra Kinaland:

Men spørgsmål er selvfølgelig om der er understøttelse for DOS den vej? (jeg går ud fra du mener gamle DOS baserede programmer?)

Mvh. JørgenT
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 21:04
Min PC er udmærket.- Jeg kører med 3 harddiske ( Win 10-win XP samt dos 6)
Det sidste fordi jeg har 2 gamle specialprogrammer i DOS ( et beregningsprogram til udregning af fælles-
antenner samt et faktureringsprogram fuldstændig tilrettet mig)   Disse programmer kan kun udskrive
over parallelport lpt 1 - alt andet udskriver jeg over usb.
Jeg har desværre noget en alder af 76, så det er begrænset,hvor lang tid,det skal bruges endnu,-  så
jeg satser på, at der er en, der har en gammel printer på loftet, eller en anden smart løsning.
Endnu engang tak for velvilje med hjælp.

vh. Kurt Espersen
ESPERSEN EL & Antenne
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 22:43

Hej.

En software løsning kunne måske være WinPrint:

'Takes standard printer output produced by a DOS application, and forwards it to a default or selected Windows printer. Converts code page, strips empty pages, supports BOX DRAWINGS chars. Works on all Windows platforms. Written in Borland DELPHI.'

https://sourceforge.net/projects/winprint/

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 04-April-2016 kl. 22:45
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu