recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips HUE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips HUE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips HUE
    Sendt: 06-April-2016 kl. 10:15
Hej
har lige anskaffet mig startsæt med bridge og pære med dimmer.

Dimmer installerede jeg først og den virker fint på de pærer jeg har monteret.

Til gengæld har jeg problemer med app'en (apple) Den finder fint min bridge men
kan ikke finde pære og dimmer. Jeg fik den dog til at finde den ene pære ved manuelt
at indtaste serienr. Men så virkede dimmer pludselig ikke ! Er der et system med at
pærer og dimmer først skal sættes op i app'en uden at dimmer er tilkoblet pærer eller
er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får det til at virke??

mvh
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 10:44
dimmer kan køre uden bridge, så når du har meldt pærene til dimmeren, kører de kun der på. Når du skal have bridgen ind i ligningen, så skal pære og dimmer meldes til bridgen, og du kan så fra din app styre og sætte op hvad dimmeren skal gøre ved pærene.

så start for fra med at melde alt til bridgen (du skal nok gøre det manuelt nu, da du har parret pærene med dimmeren) og du kan så sætte op i din iphone app hvordan det skal virke sammen.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 11:19
Et godt råd, altid:

Par dine enheder til bridge i en afstand af ca. 30-50cm fra bridge. (Det anbefaler Philips også i vejledningen). Det kan være lidt bøvlet med pærerene, så der er det nemmest at gøre det manuelt.
Men andre enheder, dimmer, tap, osram lightify stik osv, dem parre jeg så tæt på bridge, for ellers kan bridge ikke finde dem.

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 11:37
Tak for jeres svar....jeg arbejder videre med projektet i aften :-)

Jeg havde ikke lige lagt mærke til at bridge gerne skulle ha' pærer osv. så tæt på for at finde dem.

mvh
Per
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Tak for jeres svar....jeg arbejder videre med projektet i aften :-)

Jeg havde ikke lige lagt mærke til at bridge gerne skulle ha' pærer osv. så tæt på for at finde dem.

mvh
Per

Det er heller ikke så meget pærerene, men mere de andre enheder. Dog har jeg haft lidt problemer med en Bloome lampe, som jeg måtte have meget tæt på, før bridge fandt den.
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 15:41
Jeg har 4 dimmerswitch i mit Hue setup, og jeg har parret alle 4 til min brigde. Så har jeg mulighed for at styre scener nemlig. :)

Det tog lidt tid at parre Dimmerswitchen til brigden, men nu fungerer der perfekt..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 23:54
så fungerer det vist :-
dog driller geofencing....den der knappenål....er det ikke meningen at man skal
kunne trække den hen til den korrekte placering ? Men hvordan ?

mvh
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 07:46
Da jeg satte Geofencing op, så fandt den selv min lokation. Det kræver dog at HUE App'en har adgang til din lokation..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu