|
Hvidbalance på OLED? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6382 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2016 kl. 20:48 |
Jeg har købt et LG OLED 910
Hvor vigtigt er det at indstille hvidbalancen? Jeg bruger disse generelle indstillinger: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100/settings Det vil være ret tidskrævende at indstille hvidbalancen med alle trin for IRE Hvis jeg så gør det, kan jeg så vælge indstillingerne for alle kilder ved at vælge "Gælder for alle input"? Kan jeg nøjes med at vælge "Gælder for alle input" én gang, når jeg er færdig, eller skal det være for hver indtastet værdi for IRE (5, 10, 15 osv.)? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvid balancen er faktisk ganske vigtig - lægger grundlaget for andre ting i din billedprofil. Jeg har selv lagt flere "Hvidbalancer" ind på flere af mine Pana TV, og når du først finder ud af sammenhængen bør det ikke tage dig ret lang tid. Vil tro at jeg kan lægge en 10 punkte hvidbalance ind på 4 minutter - men jeg kender jo fremgangsmåden.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Det er ikke anbefalet at kopiere så specifikke IRE-indstillinger fra skærm til skærm. Dit eksemplar kan reelt skulle hives lidt i den anden retning, og så gør du jo mere skade end gavn. Det skyldes de almindelige afvigelser i produktionen. Du skal i stedet have fat i måleudstyr, hvis du vil gå så langt med kalibreringen.
De mere generelle indstillinger kan godt kopieres over på dit eksemplar.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg har ofte selv skrevet om faren ved at kopiere hvidbalancen. Omvendt, så har min erfaring været ved mine 3 seneste Panasonic LED TV, at forskellen mellem en kopieret hvidbalance (hvis ellers den der udførte kalibreringen var kompetent), og den hvidbalance der fremkom efter en reel ISF kalibrering var meget lille. Jeg ved så ikke om der er større forskelle i kalibrerings værdierne afhængig af producenter.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
LGs OLED er blevet kritiseret for, at de fra eksemplar til eksemplar nærmest er umulige at få til at vise samme billede med de samme indstillinger. Vi har ikke selv kunne bekræfte det, da vi normalvist kun får set ét eksemplar, men der er personer i vores forum, som har forsøgt at kalibrere flere modeller.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Da jeg i en meget kort periode havde 910'eren. Gav Rtings indstillingerne fejl på nogle billeder. Nogle lyse områder blinkede.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6382 |
Jeg har problemer med lejlighedsvis pixelering
Findes der en løsning for det? |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Det kan også skyldes signalet. Er det på nogen specifikke kilder?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Det er så sandsynligvis signalet, selv om jeg aldrig har set pixelering på mit Samsung LED
Ejere af skærmen på avsforum siger det samme Det var jo da ikke til at vide på forhånd, at OLED er mere ubarmhjertig over for signalet Det er tv via parabol og streaming af Netflix Det er der ikke ved Blu-ray
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |