recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi på Apple TV 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi på Apple TV 4?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodi på Apple TV 4?
    Sendt: 09-April-2016 kl. 10:16
Hey guys.. Jeg skal bruge jeres hjælp igen.

Har jo lige investeret i en Apple TV 4, men savner gevaldigt meget Kodi, som jeg havde på den jailbreakede gamle Apple TV 2.

Hvordan får jeg min savnede Kodi tilbage på den nye?

Skal lige nævnes, at jeg har læst alt om det med xcode 7 og sådan, men jeg har INGEN Mac.
Bruger Windows 10 Home..

Så, hvordan klare jeg lige den??

Alt hjælp modtages gerne med kyshånd..  :)  :)

God weekend til alle..  :)  :)
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 13:14
Jeg tror aldrig Kodi kommer på App Store, så din eneste mulighed er jailbreak, og det tror jeg ikke findes til ATV 4. Desuden tror jeg kodi teamet er blevet trætte af jailbreak, så de vil nok ikke udvikle noget medmindre det kan komme i App Store. Det hjælper ikke dig meget, men Nvidia Shield er nok den ultimative løsning, hvis man vil have kodi + divers apps.

Redigeret af mortenls - 09-April-2016 kl. 13:15
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 13:17
Prøv at se på Appen "MrMC".
Har ikke selv Apple TV 4, men har installeret den på min iPhone.
Har vist nok nogle begrænsninger, men fungerer ellers OK.

Jens
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 13:19
Er det fordi det lige skal være kodi, eller kunne samme muligheder have interesse?
Der er mrmc, som der nævnes og det er mig bekendt kodi i rå opsætning.
Ellers er der en app som infuse. Det understøtter tilmed HD-lyd. Jeg er selv blevet ret begejstret for den og bruger ikke plex mere.
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Prøv at se på Appen "MrMC".
Har ikke selv Apple TV 4, men har installeret den på min iPhone.
Har vist nok nogle begrænsninger, men fungerer ellers OK.

Jens

Hejsa, og tak for alle svarene.. Jeg kan lige tilføje, og det burde jeg have gjort i første post, men jeg har allerede investeret 55 kr i MrMC.. Som slet slet ikke kommer på niveau med Kodi, efter min mening.. Blandt andet mangler jeg muligheden for addons, sådan at jeg blandt andet kan se Bonanza fra DR, plus osse muligheden for at se TV2 regionernes udsendelser.. 

Men ja, måske har jeg så fortrudt mit køb af denne Apple TV 4.. Nu må vi se... Måske dukker der pludseligt et jailbreak op ude i det blå... Man har da lov til at håbe..  :)  :)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 18:59
Der kom vel aldrig en break til 3'eren ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
guffi-vp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2012
Sted: Vinderup
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guffi-vp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 19:01
Jeg er også blevet rigtig glad for infuse og er gammel kodi bruger gemmen mange år 

https://firecore.com/
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 19:13
Kodi kommer aldrig til ATV netop på grund af de plugins du savner. Den vil Apple ikke have ind i sit OS, da det giver adgang til for meget snavs og ustabilitet. Derfor er der apps som MrMC og Infuse, som egentlig bare er strippede versioner af Kodi. Var det en Kodi-boks du ønskede, ja så var ATV ikke det rigtige valg. Så skulle du have taget en Shield i stedet.
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kodi kommer aldrig til ATV netop på grund af de plugins du savner. Var det en Kodi-boks du ønskede, ja så var ATV ikke det rigtige valg. Så skulle du have taget en Shield i stedet.

Hey, og tak for dit og alle I andre´s råd.. Jeg har nu gjort kort process og afleveret mit Apple TV 4 igen... Har virkeligt fortrudt at jeg købte det... Så nu vil jeg så investere i en Nvidea Shield i stedet...

Hvordan er den så med hensyn til apps og streaming fra NAS?? Og kan den så køre med den nyeste Kodi??
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 19:36
Du kan enten installere Kodi fra Google Play eller du kan download en .apk. HD lyd skulle først komme med Kodi v17. Du skal som jeg har fået det fortalt bruge SPMC build hvis du vil have det i dag.

Edit: NAS er det samme om du bruger Android, Windows etc. Jeg bruger dog selv Emby server.

Redigeret af mortenls - 09-April-2016 kl. 19:41
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:26
SPMC ligger endda også på Play Store i nyeste udgave. Den behøver ikke længere at skulle sideloades.

Men du støder vist ind i et problem nu. For så vidt jeg kan se, er der ingen der har den billige 16GB udgave hjemme længere. Kan kun finde den dyrere 500GB udgave hos Komplett og Elmutanten. Og de er vist de eneste forhandlere af den herhjemme.
Til top
matlock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matlock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 23:12
Kodi kan godt installeres på ATV4 i følge denne youtube video. Har ikke prøvet det prøver lige infuse først.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu