|
Analoge + digitale højtalere sammen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jauffred ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-April-2016 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2016 kl. 21:55 |
Hej forum
Jeg streamer musik fra min tablet til min gammeldags forstærker via en Bluetooth receiver (Belkin). I tillæg til mine trådede højtalere ville jeg høre om det er muligt at tilslutte nogle ekstra trådløse højtalere til at spille samtidig i andre rum, eller vil det være svært at synkronisere lyden? Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror du må bide i den sure citron og bygge et rigtigt multirums system.
Bluetooth standarden rækker ikke særligt langt. Ellers kan du lave kabeltræk fra dit nuværende setup.
|
|
![]() |
|
Jauffred ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-April-2016 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 4 |
Jeg ved ikke hvad et rigtigt multirums system indbefatter. Kan det spille sammen med min nuværende forstærker og højtalere som jeg er glad for?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Som der skrives træk kabler til de rum hvor der ønskes musik, eller anskaf et multirums system. Der er jo flere fabrikater at vælge i mellem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Multirumssytem kan sagtens spille sammen med dit nuværende anlæg.
Et multirumssytem kører normalt via dit hjemmenetværk. Enten på kabel eller Wifi. Hvis din tablet er Apple ville jeg anbefale AirPort ekspress til dit stereoanlæg og AirPlay højttalere i resten af huset. Ellers er Sonos eller Denon Heos et godt bud. De sælges af Hi-fi klubben. Derudover findes der utallige. Jeg bruger selv AirPlay med iPad og ITunes på Pc. De andre kender jeg kun meget lidt. Redigeret af Mufti - 12-April-2016 kl. 18:44 |
|
![]() |
|
Mikkel Gunvald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Jeg ville kigge på Chromecast audio. 320 kr. Især god til Android.
|
|
![]() |
|
Chromecast er også en oplagt mulighed.
Hvilken tablet afspiller du fra? Hvad skal dit system kunne? Så kan vi bedre rådgive dig. |
|
![]() |
|
Samsung Galaxy Tab S. Umiddelbart kan Chromecast vel ikke mere end min nuværende Belkin. Det mest optimale er vel formentlig at streame til mit konventionelle anlæg + trådløse højtalere samtidig?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En BT har kun kort rækkevidde. Endnu mindre hvis det er gennem vægge. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mikkel Gunvald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Med chromecast audio kan der streames til flere chromecast audios på samme tid og lyden er desuden meget bedre end bluetooth. Har selv gået fra bluetooth til chromecast. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |