recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LENOVO T500 bliver uhyggelig varm - Afhjælpes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LENOVO T500 bliver uhyggelig varm - Afhjælpes

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LENOVO T500 bliver uhyggelig varm - Afhjælpes
    Sendt: 12-April-2016 kl. 20:25
Hej...

Jeg er den glade indehaver af en LENOVO T500 og den er begyndt, at blive frygtelig varm i venstre side.
Det er godt nok en lidt ældre maskine, men den lever stadig op til det formål jeg har med den, så derfor vil jeg gerne fortsætte med at benytte den.

Den bliver varm i Venstre side og det er der strøm-forsyningen går ind i maskinen.

En af årsagerne, som jeg umiddelbart kan mistænke, for at være årsag til den MEGET varme er:

• Defekt blæser
  • Strømforsynings-stikket sidder i den side, hvad med strømforsyningen i maskinen - kan den være på vej til at være defekt.
  • Kan det være HD
  • Andet

Jeg har ikke målt CPUens temperatur.

Nogen der har en god ide og evt. kan afhjælpe med hint og gode råd - evt. haft lignende oplevelse selv.

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 20:33

I forbindelse med blæsren sidder der nogle kølerpper, som har det med at støve til.

Disse skal bare gøres rene/støvsuges, så de kan køle igen:

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

I forbindelse med blæsren sidder der nogle kølerpper, som har det med at støve til.

Disse skal bare gøres rene/støvsuges, så de kan køle igen:

Hej Per B...

Tak for svaret. Tænkte nok det var i den retning, men jeg har allerede blæst - dog indad forsigtigt - i disse riller...

Men kan da godt tænkes, at maskinen skulle åbnes.... Nogen der ved hvor der er en guide til en LENOVO T500, da jeg ikke formoder der blot kan åbnes fra bunden, som man kan på visse DELL-maskiner f.eks.

Ser frem til at høre fra Jer.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 22:12
Prøv at hente tpfancontrol. Der kan du bare aflæse hastigheder eller tvinge blæseren til at køre med højere hastighed.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Prøv at hente tpfancontrol. Der kan du bare aflæse hastigheder eller tvinge blæseren til at køre med højere hastighed.

Tak for tippet... Jeg har downloadet og syntes godt nok temperaturen er høj. Se her:

1 cpu 78°C
2 aps 56°C
3 crd 41°C
4 gpu 78°C
5 no5 42°C
7 bat 35°C
9 bus 40°C
10 pci 57°C
11 pwr 71°C

Jeg benytter SMART og værdien 7.....

Kan det passe, at CPU og grafikkort skal være på 78 grader - det virker da fuldstændigt voldsomt....
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu