recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tab Tension Lærred + Folder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tab Tension Lærred + Folder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tab Tension Lærred + Folder
    Sendt: 17-April-2016 kl. 12:26
Skal jeg stille mig tilfreds med, at mit nyindkøbete Elite Screens 110" Tab Tension lærred laver V bølger som jeg håber i kan se på det vedhæftede billed.

Det skal siges at lærredet har hængt udstrakt i sammenlagt nu 14 dage og bølgerne har ikke ændret sig.  Det har heller ikke nogen betydning om jeg strammer eller løsner på tab tension snorene.

Skal jeg reklamere over det eller er det bare hvad man kan forvente af et billigt tab tension lærred

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 12:32
Der skal du nok regne med at det vil gøre, danset vist en glasfiber dug de bruger, den er ikke helt så elastisk som de andre duge der bruges og derfor kan den type tab tension på dit lærred, ikke strække lærredet helt ud.

Det var den melding jeg fik, hvis jeg skulle vælge et California lærred fra Lissau, som bruger samme dug type som dit, hvis jeg samlingede det med et alm. Lissau lærred
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjmikkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 15:26
Kan man forvente at et Hivilux tabtension gør det samme? Det er jo også et "billigt" lærred...

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p661_Tab-Dual-Tensioned-screen-120--265x149cm-housing-black-50cm-drop.html

ps. Beklager hvis jeg hijacker tråden...

Redigeret af jjmikkel - 17-April-2016 kl. 15:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af jjmikkel jjmikkel skrev:

Kan man forvente at et Hivilux tabtension gør det samme? Det er jo også et "billigt" lærred...

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p661_Tab-Dual-Tensioned-screen-120--265x149cm-housing-black-50cm-drop.html

ps. Beklager hvis jeg hijacker tråden...

Hvis det er en glasfiber dug, så tror jeg godt at man forvente samme resultat som trådstartens problem.
Desværre
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 16:51
Jeg købte jo et tab tension lærred for at få et plant lærred hvilket jeg jo ikke har fået. 

Hvis det viser sig at et tab tension lærred baseret på glasfiber dug ikke kan spændes helt plan hvorfor så i alverden lave det som tab tension lærred?

Er der nogen bud på hvordan jeg står hvis jeg ønsker at ophæve handlen. Jeg mener jo ikke jeg har fået det jeg har betalt for
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg købte jo et tab tension lærred for at få et plant lærred hvilket jeg jo ikke har fået. 

Hvis det viser sig at et tab tension lærred baseret på glasfiber dug ikke kan spændes helt plan hvorfor så i alverden lave det som tab tension lærred?

Er der nogen bud på hvordan jeg står hvis jeg ønsker at ophæve handlen. Jeg mener jo ikke jeg har fået det jeg har betalt for

jo du har fået et tab tension lærred. Men jo ved jeg ikke hvor stort dit lærred er, men pris og kvalitet hænger jo stadig sammen.

Hvis du tager et lissau tab tension lærred, så er det en anden type dug de bruger som er mere elastisk og derved kan lærredet blive spændt ordenligt ud. dette problem ville lissau California lærred nok også have, da det også er glasfiber dug.

Det er jo desværre lidt derfor at prisen er noget andet, ved et "rigtigt" tab tension. Sorry 

Jeg kan se at det er glasfiber dug Elite Screens bruger. Men hvis du "bare" har bestilt via nettet uden rådgivning, så er jeg bange for at der ikke er noget at gøre, medmindre du har det på skrift at de har vildledt dig, så er snakken noget helt andet. men jeg ved heller ikke hvor du har købt lærredet henne, men det er for mig ligegyldigt.

Redigeret af Vilstrup - 17-April-2016 kl. 17:53
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:29
Det  er et 110" Saker Tab Tension fra Elite Screens og det er købt gennem AV-Connection og jeg nævner fra deres side med Tab Tension Lærreder

Udspændte motorlærreder for perfekt billede og fleksibilitet

Prisvenligt tab-tension lærred fra Elite Screens med fiberglass dug og fjernbetjening

Det fremgår jo ikke just ud fra deres beskrivelser, at jeg skal forvente at dugen krøller

Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Det  er et 110" Saker Tab Tension fra Elite Screens og det er købt gennem AV-Connection og jeg nævner fra deres side med Tab Tension Lærreder

<h2 ="erText" style="color: rgb102, 102, 102; font-size: 14px; margin: 0px; padding: 0px; font-family: ' Sans'; line-height: normal;">Udspændte motorlærreder for perfekt billede og fleksibilitet</h2>

<h2 ="erText" style="color: rgb102, 102, 102; font-size: 14px; margin: 0px; padding: 0px; font-family: ' Sans'; line-height: normal;">Prisvenligt tab-tension lærred fra Elite Screens med fiberglass dug og fjernbetjening</h2>

Det fremgår jo ikke just ud fra deres beskrivelser, at jeg skal forvente at dugen krøller

Sandt. Men jeg har også købt en blæser til mit møbel, det viste sig at den larmede i motoren ved lave omdrejninger, dette viste sig at de viste de godt, men de skrev det ikke på deres hjemmeside. Så selvfølgelig oplyser de ikke det, for ellers får de aldrig solgt dem. Så hvis du havde kontaktet forhandler og stillede spørgsmål ved det, så har de måske nævnt det.
Men prøv da at kontakte dem og hør nærmere.

Men hvor gammel er det?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:51
Men pris og kvalitet hænger stadig sammen
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 19:55
Jeg syntes ikke du skal lade dig nøjes med en dug der folder. Du skal henvende dig til dem og få den byttet eller få pengene retur.
der står ikke noget på deres side om at man kan forvente et den folder, tværtimod henviser de til prducentens hjemmeside der skriver :

The Saker Tab-Tension Series includes a tab-tension system with MaxWhite Fiberglass material to maintain flatness all across the projection surface.

Martin

Til top
Rubenn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: DK
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rubenn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 23:15
Jeg har haft et Lissau lærred (til ca 13000.-) med Tab tension hvor det virkede som det skulle. Der var dog et andet problem, som der også er på mit nye, som er et "mærke/tryk" i lærredet for hver gang rullen, som lærredet rulles op på, har kørt en omgang. Ses ikke når der er billede på, men kan det virkelig ikke undgåes ??
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 06:38
Jeg tror det er meget normalt med disse små bølger i kanterne. Selv på mit hundedyre Stewart-lærred (men dog meget gammelt), er der bølger i kanten, hvor påsyningen af tabs sætter aftryk på den flade del af kanten, når lærredet er rullet sammen. Bølgerne holder sig dog til masken uden for billedfeltet, så det er mere kosmetisk end billedforstyrrende.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu