|
Skal bruge et godt råd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-April-2016 kl. 08:46 |
Hej
Jeg har en 6-7 år gammel stationær PC. Den kører i Raid0 (ja ja jeg ved det godt ![]() Den har 4 GB DDR2 Ram og et ok grafikkort. PC'en er gået fuldstændig i stå og spørger om installationsdisk osv. Min første plan var at købe en 480GB SSD disk og måske 4 GB Ram til. Problemet er bare, at mit netkort også er gammelt 10/100 og det burde jeg også skifte da jeg har CAT6 i væggen og gerne vil kunne udnytte det. Jeg kan jo godt se, at prisen for at komme i gang er ved at løbe derop ad. Mit spørgsmål er så kan det betale sig at gå i gang med projektet eller er det nu jeg tager springet til MAC og får købt mig en Mac Mini som jeg har kigget på i et stykke tid. Jeg får den billigere end den opgivne pris. http://www.apple.com/dk-edu/shop/buy-mac/mac-mini?product=MGEN2DH/A&step=config# Hvis jeg skifter til Mac hvor besværligt er det så at flytte sin 1tb data fra PC til Mac (billeder, hjemmevideoer, film, musik, dokumenter og mails)? På forhånd tak Lasse |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mht. MacMini så vær opmærksom på at ved en '14 model kan du ikke opgradere RAM mere, og der er kun mulighed for 1 intern HDD. I en '12 model kan man opgradere RAM, og via et special kabel få plads til 2 interne 2,5" HDD'er.
Så med kun 1 intern HDD hvor vil du få plads til 1TB data. Og mail har du vel liggende lokalt i et mailprogram ? Eller ligger de online
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Planen var at have 1tb plads, men nok have en ekstern hdd eller en airport ekspress til at have musik eller lign. liggende på for at spare plads på selve pc/mac.
Jeg er helt med på, at jeg ikke kan bygge den ud. Jeg bruger lige nu Outlook, og jeg ved ikke om jeg kan overfører mails til et program der ligger på mac.
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
whazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
Synes ikke du skal smide flere penge i den gamle..
Meeeen, er en Mac mini det du skal have? ;-) En NUC, de altså også fede, og hurtige. Ydermere fås de med 2 sata stik, så du kan jo have både en SSD (240-480, eller hvor mange gigs du synes) og en 2tb HDD.. Et godt bud på en NUC kunne være denne https://www.komplett.dk/product/873239/hardware/kabinetterbarebone/barebone/intel-nuc-nuc6i5syh-skylake#technical-details Det kommer jo selvfølgelig an på om du allerede har en macbook, iPhone, iPad osv.. Så en MacMini da det fedeste :P |
|
![]() |
|
whazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
Nå ja, så har den NUC m.2 ;-)
Så kan man installer m.2 SSD ;-) https://www.komplett.dk/category/10088/harddiskssd?subcategory=16075_SSD%20M.2 De fås også med 2 sata stik i stedet :-) Redigeret af whazz - 20-April-2016 kl. 13:43 |
|
![]() |
|
Jeg har en iPAd 3, en iPad mini og så har jeg en iPhone 6s.
Jeg tjekker lige dine bud, kan være det er meget fedt.
|
|
|
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
En anden mulighed kunne være at opgradere noget af dit hardware. Komplett.dk tilbyder opgraderingspakker til både AMD og INTEL systemer til netop det formål. Det har jeg selv gjort med min PC. Prøv at kigge her .
|
|
![]() |
|
Kan ikke helt gennemskue hvad en SSD m2 er.
Skal der købes RAM til Nuuc'en?
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
m2 er i bund og grund en stik type. og ja de fleste forhandlere kan du gå ind på en nuuc og se hvad der skal bruges af både ram og ssd og er kompatibelt med den pågældende maskine.
https://en.wikipedia.org/wiki/M.2
|
|
![]() |
|
Fik købt mig en Mac mini.
Er der nogle der ved om den kan kører 4K? Jeg har DVI indgang på min skærm, er det bare at købe en HDMI til DVI adapter? Redigeret af Basknudsen - 03-Maj-2016 kl. 22:25 |
|
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
står der flg: HDMI-videoudgang
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Hej Jeg har set siden, men er det noget jeg kan bruge? Det er mere hvis jeg skulle have en ny skærm om det kunne svare sig at købe en 4k skærm, eller om det er spild af penge hvis ikke mac'en kan kører opløsningen. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |