|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Bekko ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 07-November-2006 kl. 03:20 |
||
Jeg synes godt nok det står lidt sløjt til med fælleskøb for tiden. Det er efterhånden ved at være længe siden, at der sidst blev startet et fælleskøb. Er forhandlerne umulige at snakke med her op til jul eller hvad er problemet ?
Jeg venter selv på et godt tilbud på en recorder. Jeg var tæt på at hoppe på Samsung DVD-HR738 men jeg synes ikke leverandøren virkede troværdig. De leverede vidst heller adrig ![]() |
|||
![]() |
|||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
||
Hej! Du kunne jo starte med at FORESLÅ et konkret Fælleskøb! Måske er der stemning for det. lrev Redigeret af lrev på jobbet - 07-November-2006 kl. 07:11 |
|||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() |
||
Det ser ud til at der kun er 2 fælleskøb igang. Men alt er jo ikke til at lave fælleskøb på. Jeg syntes da at der har været nogle store på det sidste " Pioneer TV " For at sætte et fælleskøb i gang skal der også være noget ved det fra sælgers side, og jeg fornemmer at fortjenesten bliver for lille ved nogle fælleskøb Hans |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Det er jo heller ikke meningen at vi hele tiden skal have en hel masse fælleskøb. Det er jo ikke det der er hovedformålet med recordere.dk, det er en biting (omend efterhånden en stor biting). Der er ellers mange prioriterede emner, men det er måske ikke igangværende fælleskøb? Og jeg synes da også der er en del forslag. Men hvis der er noget konkret du tænker på, så er du jo altid velkommen til at foreslå det. |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Ah... det er nu heller ikke så nemt at igangsætte et fælleskøb. I sidste uge foreslog jeg et fælleskøb på en Lindy HDMI switch (eller tilsvarende. Min umiddelbare opfattelse var jo, at mange måtte være på vej til at mangle HDMI tilslutninger. Der var 2 tilbagemeldinger om eventuel interesse - så...... Det ender så med at jeg køber "kassen" selv.
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
afk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
||
Jeg har selv benyttet mig af et par fælleskøb, men mit indtryk er, at der skal være en nærmest overvældende tilslutning (eller personlig interesse), før et fælleskøb faktisk bliver skabt/etableret. Forhåbentlig vil et fælleskøb skabe den konkrete interesse (et godt køb kan lokke mange til), mens at de mange forgæves forsøg på at få initieret et fælleskøb mildest tab kølner interesse i overhovedet at deltage (forgæves) i en tilkendegivelse. Jeg har (som nævnt) selv glædet mig over, at jeg udover et godt tilbud, kunne få et kvalificeret bud på en god model og pris, således at jeg ikke selv skulle igennem denne proces. Men senest har den manglende respons på såvel 26" LCD med DVB-T som de-luxe-tastatur gjort, at dette forum mister denne anderledes vinkel, og det ses, at flere og flere "opgivende" skriver, at så må de jo køber selv. Det er naturligvis OK, hvis den almene interesse og tid ikke længere er tilstede, men så skal det heller ikke forventes, at den tidligere store succes kan fortsætte for dette forum. Jeg vil da stadig vende tilbage i ny og næ, hvis der er et specifikt problem e.l., men internettet er stort, og der er mange (andre) muligheder. ..Anders |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() |
||
Tror faktisk du har fat i noget af det rigtige her. Synes det er lidt synd at vi ser en masse fælleskøb som egentligt ikke burde have noget med recorder at gøre. |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Det syntes jeg til gengæld ikke - sålænge de produkter også efterspørges.
Det bliver sværere og sværere at afholde de Fælleskøb. Konkurrencen er blevet for hård, produkterne er meget billigere nu, og det er svært at få forhandlere med til at lave alt de arbejde for at tjene 100 kr per recorder (en ikke unormal advance på et Fælleskøb). Dertil kommer at fabrikanterne har svært ved at levere så mange nogenlunde samlet - indenfor en fornuftig tid. 5 kan de levere, også 10. Men ikke 200. Så man kan ikke fortænke forhandlerne i, at Fælleskøb på TV er mere interessant. Her er advancen måske 500-1000 kr istedet, og de bliver "belønnet" for arbejdet. Dermed ikke sagt at der aldrig kommer Fælleskøb på recordere mere, men vi kan ikke bare tage vilkårlig model op, vælge en forhandler i skoven af hænder, og få den meget billigere end andre kan købe den til. Den tid er forbi. Men der kommer af og til modeller hvor prisen kan sænkes - LG, JVC og Thomson f.eks. Men på Philips, Sony, Pioneer, Panasonic m.fl. er det blevet uhyre svært - måske har vi set de sidste Fælleskøb på de mærker nu. Altså indenfor recordere. /Lars PS. Check iøvrigt hvordan den tidligere store recorder forhandler herhjemme, TapeConnection, helt har meldt sig ud af den konkurrence nu (link) Redigeret af Lars - 07-November-2006 kl. 11:40 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() |
||
Lars: Tak for svaret, så giver det mere mening i hvorfor vi sjældent ser FK på recordere.. |
|||
![]() |
|||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
||
Hej Lars Din argumentation om 100,00 kr. pr. recorder forstår jeg ikke..... Eks. Sony HX-820 koster 3.999,00 hos Sonycenter Lyngby, som gerne ville leverer TV til fælleskøb (jeg er selv den glade ejer af et af dem). På www.edbpriser.dk ligger prisen på 3.049,00 - 3.165,00 for de 10 billigste forhandlere!!!!! Som jeg ser det, burde Sonycenter Lyngby være i stand til at skærer mindst 500,00 kr af prisen og stadig tjene meget mere end 100,00 pr stk. Tager jeg helt fejl??? Mvh. Soko |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Generel kommentar: det afhænger vel af hvordan du laver din kalkulation. Bruttofortjenesten per solgt enhed er (som regel) nem nok, men dertil kommer udgifter til at betjene kunderne i pre-sales fasen, efterfølgende vejledning i brugen af produktet ("service"), og ikke mindst at udføre reparationer inden for reklamationsperioden (eller garantiperioden). Specielt det sidste tror jeg, at der er visse netbutikker som glemmer... |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Nej, men Fælleskøb skal jo være billigst for at fungere. Så prisen på Fælleskøb skal ned på f.eks. 2800 kr for at få en masse tilmeldinger - og så er det de kun tjener måske 50-100 kr per stk. Der er ingen ide i at afholde et Fælleskøb hvor recorderen koster 3500 kr, hvis præcis samme kan købes til 3000 kr. hos andre netforhandlere. Men jeg tror vi må affinde os med, at IT-forhandlerne og øvrige netforhandlere konkurrerer hårdt allerede. Så den pris man finder på edbpriser er den billigst mulige, og vi får ikke nogen ekstra besparelse ved at arrangere et Fælleskøb. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |