recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS-X

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DTS-X
    Sendt: 28-April-2016 kl. 05:53
Hej

Jeg har lige opgraderet min forstærker så den kan lave DTS om til DTS-X.

Er der nogle af jer som har erfaring med film med DTS HD lydspor, hvor man med fordel kan teste om DTS-X vil være en forbedring eller ej?

Vi er nogle stykker som skal se den "nye" Star Wars i morgen aften og vil gerne lige teste inden, om jeg skal slå DTS-X til eller bare bruge det alm. DTS HD lydsporBig smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 09:27
Hvis det er opskaleringen af DTS-HD Til DTS Neural X så hold dig langt væk fra det..! Det er virkelig en dårlig upscaler.!

Hvis filmen har DTS:X lydspor vil jeg klart anbefale dig at bruge det.! 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 17:01
Arhh ja selvfølgelig. Det er neural x jeg mener.

Ok det var da trist det ik er noget værd. Så vil jeg bare prøve med et par af de DTS HD film jeg har og se hvad jeg synes:) Nu ved jeg så jeg ikke skal regne med det helt vilde
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2014
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 17:34
Der er jeg uenig med Vejrup, synes Neural:X virker ganske fint. Det er lidt mere agressivt end Dolby Surround upmix I brug af loftshøjttalerne, men træder sjældent ved siden af og får lyden til at virke kunstig.

I sidste ende er det vel også dig selv, der må bestemme om du vil slå det til eller ej.

Listen without prejudice, er det ikke navnet på et George Michael album ? Passer vist godt til situationen.
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 18:17
Tak for input. Ved godt jeg selv skal lytte og bedømme osv. Nu er sagen bare at jeg har inviteret til film aften i morgen og har ikke tid til at teste noget som helst inden.
Så hvis nu alle meldte tilbage at neural-x bare er the shit, så kunne jeg jo bare slå det til og nyde filmen. Nu er der blandede meldinger og så tør jeg ikke bare slå det til med fare for at ødelægge film oplevelsen. Så vil heg hellere selv teste det en anden dag:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Der er jeg uenig med Vejrup, synes Neural:X virker ganske fint. Det er lidt mere agressivt end Dolby Surround upmix I brug af loftshøjttalerne, men træder sjældent ved siden af og får lyden til at virke kunstig.

Are you shitting me..?

Kun i 2 ud af de ialt små 20 film jeg har testet med Neural-X, kunne det bruges.
Upscalen er ALT for påfaldende og ting som forbikørende biler, dørklokker, ja endda vokaler bliver smidt en tur i loftet.
Det fjerner dynamik og fokus fra LCR, og "stjæler" lyd fra surround kanalerne.

Så sent som i forgårs da jeg skulle høre lidt Eric Clapton fra en DTS demo skive, testede jeg Neural-X igen.
Og det resulterede i alle instrumenter spillede i LCR og Eric's vokal hang oppe under loftet i ceiling back højttalerene.

Glæder mig virkelig til at man manuelt kan vælge Dolby Atmos upscale på DTS lydspor, for det er noget der virker.!

Redigeret af strecker - 28-April-2016 kl. 19:21
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 21:49
Det kan man heldigvis på Yamaha.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 08:57
Neural-X er til at lukke op og sk..e i.... Det er ubrugligt som det er nu... DTS:X derimod er ganske lækkert.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Det kan man heldigvis på Yamaha.

Kan man det? hvordan?? Jeg har kun fundet  Neural-X upscaleren
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 11:46
Det er den der hedder surround decoder, der er loft højttalere også aktive. Jeg mener den er lige før eller efter neural-x i menuen.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 11:47
Jeg er desværre først hjemme om 8 uger, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 18:28
Oh yes - på min yamaha cx-a5100 kan man vælge og vrage imellem hvilken upscaler og dsp man vil benytte - selv på atmos og dts:X er det muligt at lege
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu