|
Asus pc skærm - defekt hdmi? |
Besvar |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Maj-2016 kl. 15:29 |
Jeg har denne Asus skærm:
https://www.asus.com/Monitors/VS247H/ Den har jeg haft et halvt år - uden meget held. Den er lavet som full HD - men den kan bare ikke benyttes til full HD! De to første stationær computere, der var jeg nødt til at sætte opløsning kraftigt ned for overhovedet at bruge den. Nu har jeg så købt en færdiglavet stationær computer - i full hd - ved lokal butik. Men den kan overhovedet ikke få kontakt til skærmen via HDMI! Kun via DVI kan jeg få periodisk kontakt til skærmen - flimrende. Det bør ikke være nædvendigt, at sænke styrken? Redigeret af tonice25 - 01-Maj-2016 kl. 15:31 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
æh du køber altså ikke en computer i full hd - det er noget alle grafikkort kan levere. du skal nok sætte inputsignalet til hdmi. De "autofinder" ikke selv noget signal og skærmen er som standard en DVI skærm. (læs manualen) men hvorfor i himlens navn vil du dog bruge hdmi frem for dvi? glem alt om hdmi så længe der er dvi i skærm og computer.
alternativt skal den fejlmeldes hvis det virkelig er skærmen det er galt med. og nej du skal ikke sænke nogen som helst styrker. men en FHD skærm kører 60 hz. hvis din computer er sat til noget andet, så vil du få problemer.
|
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fra dag 1, været nødt til at sænke opløsning for overhovedet at bruge Asus skærmen - noget som butikken, Computersalg, dirigerede mig til.
Men nu er irritationsmomentet kørt af sporet og nu har jeg fået nok af den skærm! Og HDMI, det er mit fokus, idet jeg har en anden skærm, ældre end Asus, men har haft bedre dage, den kørte kun HDMI uden problemer. Men nu har jeg lavet en reklamationssag hos Computersalg! |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad sænker du opløsningen til? Klaus |
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sænker den mellem 1100 og 800 - men skærmen er slet ikke stabil.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
1100 - hvad er det for en opløsning?
Præcist hvilken opløsning sænker du den til? Er du sikker på at dit HDMI kabel ikke er defekt? Hvad opløsning kan du køre med DVI-D? Klaus |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
HDMI og DVI er akkurat det samme digitale signal, så skærmen fungerer akkurat lige så godt med en DVI-forbindelse.
M.h.t. opløsning, så skal du under grafikkortets opløsning vælge kun at vise (og bruge) de opløsninger som skærmen understøtter. Jeg er også mest tilbøjelig til at tro, at det er skærmen som har en defekt. (eller en fejl40). M.v.h. |
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har været igennem til Asus - både via mail og telefon. Og skærmen er defekt.
Efter udfyldelse af rma via Asus' egen garanti service, så har jeg fået det svar, at min Asus skærm er parallel importeret fra Tyskland - og derfor ikke dækket af Asus. Og at øvrige Asus skærme hos Computersalg, OGSÅ er parallel importeret. Det er så sidste gang, at jeg køber Asus produkter hos Computersalg! |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor starter du også med at kontakte Asus. Kontakt Computersalg, hvis det er der du har købt skærmen. I følge købeloven skal de yde 2 års reklamationsret. Så de har bare at rep. skærmen. Og de skal rep. skærmen uden omkostninger for dig. Dvs. de skal sende dig retur pakkelabel.
|
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Nu var det Computersalg, der anbefalede, på grund af hurtigere sagsbehandlingstid, at kontakte Asus.
Men det var før viden om parallel import... |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |