recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere fælleskøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere fælleskøb

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere fælleskøb
    Sendt: 07-November-2006 kl. 03:20
Jeg synes godt nok det står lidt sløjt til med fælleskøb for tiden. Det er efterhånden ved at være længe siden, at der sidst blev startet et fælleskøb. Er forhandlerne umulige at snakke med her op til jul eller hvad er problemet ?

Jeg venter selv på et godt tilbud på en recorder. Jeg var tæt på at hoppe på Samsung DVD-HR738 men jeg synes ikke leverandøren virkede troværdig. De leverede vidst heller adrig
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 07:03

Hej!

Du kunne jo starte med at FORESLÅ et konkret Fælleskøb!

Måske er der stemning for det.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 07-November-2006 kl. 07:11
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 07:07

Det ser ud til at der kun er 2 fælleskøb igang.

Men alt er jo ikke til at lave fælleskøb på.  Jeg syntes da at der har været nogle store på det sidste " Pioneer TV "

For at sætte et fælleskøb i gang skal der også være noget ved det fra sælgers side,  og jeg fornemmer at fortjenesten bliver for lille ved nogle fælleskøb

Hans

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 08:18

Det er jo heller ikke meningen at vi hele tiden skal have en hel masse fælleskøb. Det er jo ikke det der er hovedformålet med recordere.dk, det er en biting (omend efterhånden en stor biting). Der er ellers mange prioriterede emner, men det er måske ikke igangværende fælleskøb? Og jeg synes da også der er en del forslag.

Men hvis der er noget konkret du tænker på, så er du jo altid velkommen til at foreslå det.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 08:22
Ah... det er nu heller ikke så nemt at igangsætte et fælleskøb. I sidste uge foreslog jeg et fælleskøb på en Lindy HDMI switch (eller tilsvarende. Min umiddelbare opfattelse var jo, at mange måtte være på vej til at mangle HDMI tilslutninger. Der var 2 tilbagemeldinger om eventuel interesse - så...... Det ender så med at jeg køber "kassen" selv. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 08:44

Jeg har selv benyttet mig af et par fælleskøb, men mit indtryk er, at der skal være en nærmest overvældende tilslutning (eller personlig interesse), før et fælleskøb faktisk bliver skabt/etableret.

Forhåbentlig vil et fælleskøb skabe den konkrete interesse (et godt køb kan lokke mange til), mens at de mange forgæves forsøg på at få initieret et fælleskøb mildest tab kølner interesse i overhovedet at deltage (forgæves) i en tilkendegivelse.

Jeg har (som nævnt) selv glædet mig over, at jeg udover et godt tilbud, kunne få et kvalificeret bud på en god model og pris, således at jeg ikke selv skulle igennem denne proces.

Men senest har den manglende respons på såvel 26" LCD med DVB-T som de-luxe-tastatur gjort, at dette forum mister denne anderledes vinkel, og det ses, at flere og flere "opgivende" skriver, at så må de jo køber selv.

Det er naturligvis OK, hvis den almene interesse og tid ikke længere er tilstede, men så skal det heller ikke forventes, at den tidligere store succes kan fortsætte for dette forum.  Jeg vil da stadig vende tilbage i ny og næ, hvis der er et specifikt problem e.l., men internettet er stort, og der er mange (andre) muligheder.

..Anders

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

Jeg har selv benyttet mig af et par fælleskøb, men mit indtryk er, at der skal være en nærmest overvældende tilslutning (eller personlig interesse), før et fælleskøb faktisk bliver skabt/etableret.

Tror faktisk du har fat i noget af det rigtige her.
Jeg har selv prøvet at få oprettet et par fælleskøb, kun et af dem blev til noget.
Det sidste hvor der var en del interesse, udeblev der respons fra recorders side, så valgte selv at købe det i udlandet. Så sparede jeg også lidt penge..

Synes det er lidt synd at vi ser en masse fælleskøb som egentligt ikke burde have noget med recorder at gøre.
Et FK på en GPS eller PC blad, hvorfor ikke have nogle fælleskøb på recordere.....

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:37

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes det er lidt synd at vi ser en masse fælleskøb som egentligt ikke burde have noget med recorder at gøre.

Det syntes jeg til gengæld ikke - sålænge de produkter også efterspørges.

Et FK på en GPS eller PC blad, hvorfor ikke have nogle fælleskøb på recordere.....

Det bliver sværere og sværere at afholde de Fælleskøb.

Konkurrencen er blevet for hård, produkterne er meget billigere nu, og det er svært at få forhandlere med til at lave alt de arbejde for at tjene 100 kr per recorder (en ikke unormal advance på et Fælleskøb). Dertil kommer at fabrikanterne har svært ved at levere så mange nogenlunde samlet - indenfor en fornuftig tid. 5 kan de levere, også 10. Men ikke 200.

Så man kan ikke fortænke forhandlerne i, at Fælleskøb på TV er mere interessant. Her er advancen måske 500-1000 kr istedet, og de bliver "belønnet" for arbejdet.

Dermed ikke sagt at der aldrig kommer Fælleskøb på recordere mere, men vi kan ikke bare tage vilkårlig model op, vælge en forhandler i skoven af hænder, og få den meget billigere end andre kan købe den til. Den tid er forbi.

Men der kommer af og til modeller hvor prisen kan sænkes - LG, JVC og Thomson f.eks. Men på Philips, Sony, Pioneer, Panasonic m.fl. er det blevet uhyre svært - måske har vi set de sidste Fælleskøb på de mærker nu. Altså indenfor recordere.

/Lars

PS. Check iøvrigt hvordan den tidligere store recorder forhandler herhjemme, TapeConnection, helt har meldt sig ud af den konkurrence nu (link)

Redigeret af Lars - 07-November-2006 kl. 11:40
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Konkurrencen er blevet for hård, produkterne er meget billigere nu, og det er svært at få forhandlere med til at lave alt de arbejde for at tjene 100 kr per recorder (en ikke unormal advance på et Fælleskøb). Dertil kommer at fabrikanterne har svært ved at levere så mange nogenlunde samlet - indenfor en fornuftig tid. 5 kan de levere, også 10. Men ikke 200.

Så man kan ikke fortænke forhandlerne i, at Fælleskøb på TV er mere interessant. Her er advancen måske 500-1000 kr istedet, og de bliver "belønnet" for arbejdet.

Dermed ikke sagt at der aldrig kommer Fælleskøb på recordere mere, men vi kan ikke bare tage vilkårlig model op, vælge en forhandler i skoven af hænder, og få den meget billigere end andre kan købe den til. Den tid er forbi.

Men der kommer af og til modeller hvor prisen kan sænkes - LG, JVC og Thomson f.eks. Men på Philips, Sony, Pioneer, Panasonic m.fl. er det blevet uhyre svært - måske har vi set de sidste Fælleskøb på de mærker nu. Altså indenfor recordere.

/Lars

PS. Check iøvrigt hvordan den tidligere store recorder forhandler herhjemme, TapeConnection, helt har meldt sig ud af den konkurrence nu (link)

Lars: Tak for svaret, så giver det mere mening i hvorfor vi sjældent ser FK på recordere..

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

/Lars

Hej Lars

Din argumentation om 100,00 kr. pr. recorder forstår jeg ikke.....

Eks. Sony HX-820 koster 3.999,00 hos Sonycenter Lyngby, som gerne ville leverer TV til fælleskøb (jeg er selv den glade ejer af et af dem).

www.edbpriser.dk ligger prisen på 3.049,00 - 3.165,00 for de 10 billigste forhandlere!!!!!

Som jeg ser det, burde Sonycenter Lyngby være i stand til at skærer mindst 500,00 kr af prisen og stadig tjene meget mere end 100,00 pr stk.

Tager jeg helt fejl???

Mvh. Soko

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Som jeg ser det, burde Sonycenter Lyngby være i stand til at skærer mindst 500,00 kr af prisen og stadig tjene meget mere end 100,00 pr stk.

Tager jeg helt fejl???

Generel kommentar: det afhænger vel af hvordan du laver din kalkulation. Bruttofortjenesten per solgt enhed er (som regel) nem nok, men dertil kommer udgifter til at betjene kunderne i pre-sales fasen, efterfølgende vejledning i brugen af produktet ("service"), og ikke mindst at udføre reparationer inden for reklamationsperioden (eller garantiperioden). Specielt det sidste tror jeg, at der er visse netbutikker som glemmer...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Din argumentation om 100,00 kr. pr. recorder forstår jeg ikke.....

Eks. Sony HX-820 koster 3.999,00 hos Sonycenter Lyngby, som gerne ville leverer TV til fælleskøb (jeg er selv den glade ejer af et af dem).

www.edbpriser.dk ligger prisen på 3.049,00 - 3.165,00 for de 10 billigste forhandlere!!!!!

Tager jeg helt fejl???

Nej, men Fælleskøb skal jo være billigst for at fungere. Så prisen på Fælleskøb skal ned på f.eks. 2800 kr for at få en masse tilmeldinger - og så er det de kun tjener måske 50-100 kr per stk.

Der er ingen ide i at afholde et Fælleskøb hvor recorderen koster 3500 kr, hvis præcis samme kan købes til 3000 kr. hos andre netforhandlere.

Men jeg tror vi må affinde os med, at IT-forhandlerne og øvrige netforhandlere konkurrerer hårdt allerede. Så den pris man finder på edbpriser er den billigst mulige, og vi får ikke nogen ekstra besparelse ved at arrangere et Fælleskøb.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu