recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmevideo og Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmevideo og Mac

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmevideo og Mac
    Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:36
Hej

Jeg har lige købt mig en Mac og er ved at flytte mine filer over på den fra mine eksterne HDD. 

Mit spørgsmål er, hvilket program bruger i andre til at organisere jeres hjemmevideoer? Umiddelbart er der iMovie, men er det den bedste løsning?

På forhånd tak.

Mvh.
Lasse 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 13:06
Jeg benytter Final Cut Pro X som jeg har det fint med, det kommer sig nok af at jeg har fuldt programmet fra helt fra starten, iMovie har jeg kun skimtet i gennem, men fungere det enlig ikke fint nok eller er der noget du mener der mangler? Faktisk minder Final Cut Pro X meget mere om iMovie end programmet gjorde i de tidligere udgaver/ suiter, desværre.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 13:40
Vil du klippe eller organisere dine hjemmevideo'er?

Hvis du vil klippe er imovie fint til husbehov. 
Hvis du vil organisere kunne du evt bruge Foto, det program kan både håndtere video og billeder. Ellers kunne PLEX media server være en mulighed for at organisere et album med hjemmevideoer.!

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 17:21
final cut er nok en kende over budget til "hjemmevideo" - imovie er rigeligt til langt de fleste mennesker. 

Som Vejrup lige berører. Det er egentlig vigtigere at vide hvad hundrede det er man vil med sine hjemmevideoer. Det er brugen der afgør hvad det bedste værktøj er. Lidt malplaceret hvis vi sidder og rådgiver om et videoredigeringsprogram til farvekorrektur, hvis det blot er for at "afspille" videoerne!

Så lidt mere information tak. Men "organisere" er foldere og så plex/kodi et særdeles udmærket bud. spørgsmålet er også hvad de skal "organiseres" til!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 17:36

Jeg vil da også mene, at en fin og simpel organisering er at ligge dem i mapper, f.eks en der hedder Ferie og så med sted og Årstal, så er de da yderst nemme at finde. Sådan har jeg dem selv at ligge, så kan de nemt findes og ses på TVet hvor jeg har HDDen tilsluttet. Det samme med billeder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:28
Det er som Radiomanden skriver. De skal organiseres så jeg kan se at det er barnets 5-års fødselsdag, 6-års fødselsdag, ferien til Rhodos i 2006 osv. og så skal de jo kunne afspilles. Det er et Panasonic HD-videokamera. 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:34

Hvad de er optaget med er for så vidt underordnet, det er mere vigtigt hvilket filformat det er i. Hvis det udelukkende skal afvikles på en PC, så skulle den kunne det meste, er det på andre enheder, så skal det jo være et til enheden kompatibelt format.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:37
Den optager i m2ts og det er til MAC.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:40
Hvad brugte du på din Windows pc ?

iMovie er primært til film redigering
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:45
Jeg brugte det program (Panasonic HD-writer AE) der fulgte med, men det er ikke kompatibelt med MAC.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 21:50
Ok så ingen redigering i optagelserne.

Du kan se dit m2ts med fx vlc eller quicktime
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 11:34
Tak.

Ingen redigering, men er det bare i fotos de skal organiseres?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu