|
køb af støjsvag computer, mini/laptop |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
peter2100dane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Maj-2016 kl. 23:04 |
Hej alle
Jeg har i min stue en ekstern monitor, eksternt trådløst mus+keyboard og to meget lange kabler (HDMI og USB) til min stationære, der står i et andet rum idet den larmer for meget for min smag til at stå i stuen. Der er tale om en ca 5 år gammel Vision i5 750, 4 GB ram, ATI Radeon HD 5500 (vist nok modellen uden køler), konventionel HD og ekstra støjsvag cpu-køler, psu og kabinet....men den har altid støjet for meget til min smag. Computeren har - bortset fra boot time - acceptabel hastighed (6,7 i Win-performance hvis man ser bort fra HD). Nu er der imidlertid ikke plads til computeren i det andet rum så jeg er på jagt efter en computer, der kan stå under min sofa i stuen. Krav: 1) Støjsvag 2) Støjsvag 3) Enten laptop eller mindre stationær 4) Win 10 5) Budget ca 40000-6000 alt inkl. 6) SSD Jeg er ikke gamer, men ser tv/netflix, youtube mv i 720/1080 opløsning og har ofte flere vinduer åbne i browseren ad gangen. HD-plads er ikke et problem. Jeg har NAS. Jeg har haft kig både på laptops med og uden m-processor samt diverse minicomputere, fx https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/stationare-computere/stationar-pc/asus-vivo-mini-un62-m134r-stationar/p-248753/ eller http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-x556ua-dm119t-id-12170677.aspx Hvad vil I råde mig til? ps: For at det ikke skal være løgn har jeg også en plasmaskærm der larmer...men den ryger snart:) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb en Intel NUC.
M.v.h. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Hvad med en Zotac Zbox? De kan købes i utrolig mange udgaver, og garanteret også en der opfylder dine krav m.h.t. pris, ydelse og støjsvaghed.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Intel NUC - har den selv i stuen som mediecenter.
|
|
![]() |
|
peter2100dane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Hej alle
Mange tak for de gode svar. Det lyder som en rigtig god plan med enten NUC eller Zbox. Jeg kan se, der er uendelige muligheder for at sammensætte sin egen løsning hvis man har evnerne. Mine rækker desværre ikke helt..:) Kunne der være én af jer, der kunne pege mig i retning af en optimal specifik konfiguration indenfor budgettet (færdigsamlet og komplet) og en butik, der kan samle det hele og installere windows etc? Jeg har brug for en løsning hvor det hele stort set virker nå jeg sætter strøm til. På forhånd mange tak. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
evner? - du skal blot isætte en ramklods og en ssd, og et trådløst netkort. De kan kun sidde 1 sted og kan ikke vendes forkert! og så installere et operativ system. Tro mig. - man dør ikke af at bruge en lille eftermiddag på at gøre det, og "tilfredsstillelsen" ved selv at have gjort det gør det så meget bedre.
og nej der er ingen "butikker" mere. de er alle online. Zbox kommer tæt på færdiglavede, og der er visse kits som rent faktisk har wireless bygget ind.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Hvorfor alt det bøvl?
Jeg er næsten sikker på, en Nvidia Shield, vil kunne opfylde dine behov... Den er lynhurtig, bruger meget lidt strøm, og siger intet.
Redigeret af Supergris - 15-Maj-2016 kl. 06:49 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
supergris - måske du skulle læse hans oprindelige indlæg igen! - han ønsker en surfmaskine der også kan fungere som mediecenter. - nvidia shield er ikke en surf maskine. (i hvert fald ikke hvis den også bruges til at downloade ting med)
Og den er IKKE sat til TV, men til en ekstern skærm!! Personligt ville jeg ikke kunne nøjes med en android enhed til powersurfen (og jeg har selv typisk mellem 10-30 faner åbne) og det er bare ikke en android enheds styrke!)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Hvorfor ikke bare købe sådan en: Intel
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Unden at tage stilling til om en Intel Compute Stick kan opfyde trådstarters behov, vil jeg bare gøre opmærksom på at den 5 steder er billigere end hos Wupti: http://www.pricerunner.dk/pl/223-3065057/Stationaere-Computere/Intel-Compute-Stick-%28STCK1A32WFC%29-Sammenlign-Priser Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
hvad med en asus vivopc, den kommer samlet og med windows 10.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Jeg har skam læst hans indlæg, og det eneste den ikke kan, i forhold til det han søger, er at "powersurfe", som du kalder det, men det fremgår ikke klart, om det er noget krav, til gengæld har jeg aldrig brugt så meget tid på Youtube, som efter jeg har fået denne. Det fungerer simpelthen fantastisk hurtigt og simpelt, og der er stadig mulighed for, at gå på nettet og surfe. Med mindre, der er tale om helt specielle behov, ser jeg ingen grund til, at bøvle med et mediecenter, hvor der skal installeres software, antivirus mm. Jeg tror mange vil blive overraskede over, hvor meget en Shield (eller tilsvarende) kan, og sagtens vil kunne "nøjes"... Det er vel ikke forbudt, at anbefale noget, man selv er begejstret for, og mener sagtens kunne overvejes som et alternativ.? Hvorfor ikke bare lade trådstarter selv vurdere, om forslaget er noget, han vil undersøge nærmere? Om enheden skal tilsluttes et tv eller en monitor har INTET med sagen at gøre! Redigeret af Supergris - 15-Maj-2016 kl. 23:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |