recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighed på wifi Asus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hastighed på wifi Asus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
willysjeep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2016
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér willysjeep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hastighed på wifi Asus
    Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:27
Jeg har en Asus RT-AC87 og en internethastighed på 80/40.

Jeg får altid omkring 53/40 uanset hvor jeg befinder mig i huset. Tæt på, 4-5 meter fra, eller 12 meter fra.

Hvor bliver de sidste 27 af, når alt andet er slukket og lukket, og hvorfor er der fuld knald på upload...som jeg af og til får 42-43 på.

Det er på N-netværk. Der er skruet op på 100% i sendestyrken, og der er ingen begrænsning lagt ind... mener jeg.

Nogle der har et bud?
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 15:52
Hvilket netkort bruger du? model nummer ?
Måske kan netkortet ikke følge med ??
Højre klik på dit netværk logo ved uret og vælg netværk og delings center, så vælg forbindelse.

Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 15:52
Hvad får du når du måler fra en computer der er tilsluttet med kabel til din Asus AC87 ?

Redigeret af Peter.C - 17-Maj-2016 kl. 15:59
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 20:00
Det er dine enheder som ikke kan følge med - ikke routeren!

M.v.h.
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 20:40
Det kunne måske skyldes valg af kryptering
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af willysjeep willysjeep skrev:

Jeg har en Asus RT-AC87 og en internethastighed på 80/40.

Jeg får altid omkring 53/40 uanset hvor jeg befinder mig i huset. Tæt på, 4-5 meter fra, eller 12 meter fra.

Hvor bliver de sidste 27 af, når alt andet er slukket og lukket, og hvorfor er der fuld knald på upload...som jeg af og til får 42-43 på.

Det er på N-netværk. Der er skruet op på 100% i sendestyrken, og der er ingen begrænsning lagt ind... mener jeg.

Nogle der har et bud?

Ja massere af bud.
Men først skal jeg vide, om du måler trådløst op imod din faste internet forbindelse. De to ting er ikke sammenlignelige. Faktisk vil jeg sige, at du får ret gode tal på Wifi forbindelsen.

Redigeret af Kandersen - 18-Maj-2016 kl. 12:01
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:11
Gode tal? Jeg får 877 Mbit på min PC, via WiFi.

M.v.h.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af willysjeep willysjeep skrev:

Der er skruet op på 100% i sendestyrken....
Er ikke nødvendigvis det bedste for kvalitet/hastighed - skaber "støj".....
miri
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

På N-netværket?

Og så læser jeg det som, at han måler hastigheden på internettet fra hans trådløse klient. Han når ihvertfald ikke op over det som hans internet forbindelse er Wink

Redigeret af Kandersen - 18-Maj-2016 kl. 12:33
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.
Det gør du under ingen omstændigheder! Det er muligt at din klient kobler op på routeren med den forbindelse, men du kommer aldrig til at opnå de tal effektivt, hvilket jeg læser tråden til at handle om - at han effektivt opnår de hastigheder han angiver...
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2016
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 17:13
Der er forskel på wifi hastigheden om du vælger 5ghz eller standard 2.4. Du kan også prøve at skifte kanal på routeren, er der meget trafik på den specifikke kanal vil det også forringe hastigheden :) har selv samme router og der får jeg mere end de lover over wifi.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top

Besvar Besvar