|
Der er huller i min højttaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Maj-2016 kl. 09:53 |
|
Jeg har købt mig et par brugte reol/væg-højttalere, som har været ophængt 2 gange før mig tid.
Der har været brugt lange skruer, så de har 8 skruehuller der går hele vejen igennem kabinettet. ![]() Hvad gør jeg nu? 1: Køber mig en sort silikone patron, som jeg forsigtigt lukket hullerne med, så der ikke kommer store mængder silikone ind i kabinettet. 2: Følger et godt råd herinde fra. 3: Indser at jeg går i for små sko, da 8 huller på 2-3mm har så ringe betydning, at der ikke er nogen grund til at tænke mere over det. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Undersøger højttaleren indvendig for skader på delefilter. Og herefter lukkes hullet med snedkerlim, mens du kan komme til fra begge sider.
|
||
![]() |
||
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
|
Øhhh, med PVAc (almindelig hvid trælim)?
Hvordan lapper man huller med det? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kabinettet er vel lavet af træplade? Så er det ganske udmærket til et så lille hul.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Der kan bruges en plastik træfiller. Link : Træfiller Redigeret af JeTex - 16-Maj-2016 kl. 11:15 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Kampus:
Ja, det er spånplade. Kan man godt fylde sådan et hul med PVAc og så bare lade det tørre? Jeg kan se det bliver noget af en kamp at komme ind gang lyddæmpnings-twisten, og få afdækket hullerne bagved inden limmning. Jens: Noteret, det kunne godt være det gik hen og blev en hel del nemmere. Kan man få sådan noget til at lukke ordentligt? Redigeret af thygekm - 16-Maj-2016 kl. 11:22 |
||
![]() |
||
|
Hvis limen er af nyere dato, er den en smule tyk i koncistensen. Så du kan roligt trykke en passende mægde ned i hullerne med spidsen trykket helt ind på hullet. Isoleringsmaterialet sikrer at det ikke kommer i forbindelse med højttaler enheder. Hvid du er sikker på at delefiltre ikke er ramt af gennemboringen, er der ingen grund til at gøre mere.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Ja, det udvider sig en smule under tørreprocessen. Og her bruges det også til ydervægge af træ, når huller skal lukkes. Produktet er så"tykt", at det ikke løber, så hullet kan fyldes uden problemer. Redigeret af JeTex - 16-Maj-2016 kl. 11:28 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
|
Det gør man ikke, man kan også slå et søm i med en svensknøgle men det gør man naturligvis heller ikke. Det rigtige at bruge i dette tilfælde er sort Polyfilla plastiktræ. Kan købes alle steder - f.eks. her: http://www.jemogfix.dk/spartelmasse__1969/polyfilla-plastiktrae-sort-50-ml_9024611
Redigeret af Kasper_J - 16-Maj-2016 kl. 14:04 |
||
![]() |
||
|
Rigtige håndværkere bruger snedkerlim. Men al slags lim kan tætne de småhuller. Men hvis man har lyst til at ofre 45kr på noget man aldrig får brugt op, så værsgo ![]() |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Jeg ville bruge denne metode, men kun fordi jeg altid har snedkerlim og tand/tændstikker liggende. Har brugt metoden på mange møbler igennem tiden, og det holder altid 100. Men ellers, så snup en gang træspartel, hvis du alligevel skal ud at handle materialer ind.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |