|
Displayport |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2016 kl. 15:55 |
Hejsa herinde.
Jeg er blevet ejer af dette fantastiske fjernsyn. Jeg har det koblet sammen med min HTPC is stuen også, hvor der bliver set film osv fra. Nu har jeg lige et spg. Jeg har jo bare koblet min htpc til mit tv med hdmi kabel. Men kan det bedre betale sig at koble det sammen med et displayport kabel? min HTPC har følgende grafikkort MSI R7 360 2GD5 OC Som har displayport i. Men synes så ikke at mit tv har displayport i, ved heller ikke om de fåes med den det i. Men har kigget på displayport til hdmi kabel som understøtter 4k. Håber alle info som skal bruges til at besvare mit spg er her. htpc kører windows 10 samt kodi
Redigeret af Treated - 27-Maj-2016 kl. 15:56 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4835 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. I dit eget link, men under specification står: HDMI Connectors: 1 (version 1.4a), Max Resolution: 4096x2160@24 Hz Og DisplayPort: 1 (version 1.2) Max Resolution: 4096X2160@60Hz https://www.msi.com/Graphics-card/R7-360-2GD5-OC.html#hero-specification Jeg ved at det ikke understøtter HDCP 2.2, som vil være nødvendigt for at kunne vise kopibeskyttet materiale ( Film ) i 4K. Hvis du ønsker at kunne se film i 4K, vil jeg anbefale dig at kigge på AMD's nye Polaris Grafikkort med HDCP 2.2 der bliver introduceret 1. juni. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Maj-2016 kl. 17:43 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Ved godt mit grafikkort har displayport, det var mere om kvaliteten blev bedre i fjernsynet ved at skifte til nævnte kabel.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er en artikel her du kan læse. Displayport vs HDMI. http://en.community.dell.com/dell-blogs/direct2dell/b/direct2dell/archive/2008/02/19/46464 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fedt at læse en artikel fra 2008, kan jeg ikke rigtig bruge til noget
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4835 |
Hej. Det kommer an på hvordan du definerer Kvaliteten. De fleste vil nok sige ar et 60Hz billed står bedre end et 24 Hz billed ( mere roligt ). Men kan dit R7 grafikkort overhovet klare at generere et 4K billed i 60 Hz. Måske hvis billedet er helt statisk, som f.eks. et Windows skrivebord. Det var ikke noget jeg ville kaste penge efter. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Ja det var jo derfor jeg lige søgte lidt hjælp herinde :) for at vide om jeg på nogen måde kunne forbedre kvaliteten.
|
|
![]() |
|
Hej. Ja det kan du ved at skifte Grafikkort. Jeg vil stadig jeg anbefale dig at kigge på AMD's nye passivt kølet Polaris Grafikkort med HDCP 2.2 der bliver introduceret 1. juni. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
jeg er ikke int. i at skal til at skifte grafikkort. Ville faktisk bare høre om man kunne se en forbedring af kvalitet ved at bruge et displayport kabel til hdmi. Kan jo godt ske et alm hdmi kabel ikke kan levere samme kvalitet.
Bare af ren nysgerrighed, hvad kommer de graffikort op i af pris? Redigeret af Treated - 28-Maj-2016 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
Hej. Det er nok det man kan kalde et godt spørgsmål. Både nVidia og AMD kommer med en ny generation af grafikkort. nVidea solgte de første GTX 1080 i går. Til efteråret kommer de med GTX 1050/1060. AMD er allerede kommet med Linux drivere til 2 Polaris 10 og 6 Polaris 11 Grafikkort. Det er ikke til at vide, hvilket et der kommer på markedet først? Men mit bedste gæt er priser under 200 USD. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 28-Maj-2016 kl. 11:21 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
"kopibeskyttet" 4K materiale kommer ikke lige til at starte med ud i noget der kan køre via din pc alligevel. Så til at få et skærmbillede på TV'et er det fint at gå displayport til hdmi (det ser klart pænest ud når man har et 4K tv og man ikke skal skalere ned i 1080p. Det er på ingen måde optimalt. Det største problem er faktisk om selve TV'et har et hdmi 2.0 stik - for ellers kan det være ligemeget. Du skal dog bruge den her - og test af om dit normale hdmi kabel kan, ellers er det et hdmi2.0 kabel også http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/displayport-12-to-hdmi-20-uhd-active-adapter.html
og til at få 4K "skrivebord" virker det fortrinligt. - problemet er jo så når man skal til at opskalere 1080p-video fra computeren :-)
|
|
![]() |
|
synes da umiddelbart det ser ud til den har hdmi 2.0 i link
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |